تبیین و پیشنهادات بسیج اساتید استان اصفهان در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه

اصفهان اساتید
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان؛

تبیین و پیشنهادات بسیج اساتید استان اصفهان در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور استادان حوزه و دانشگاه و روسای دانشگاههای مادر برگزار شد به تبیین رمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه پرداخت و پیشنهادات بسیج اساتید برای وحدت حوزه دانشگاه را در چند محور مهم بعنوان پیشنهاد مطرح کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان که  با حضور استادان حوزه و دانشگاه و روسای دانشگاههای مادر برگزار شد  ده مسئله از مسائلی که مقام معظم رهبری در مطالبات مربوط به وحدت حوزه و دانشگاه مطرح فرمودند را یادآور شد و  گفت: تشکیل گروههای علمی و جهادی تجربه ای موفق است که مجموعه بسیج اساتید داشته است.

وی بعنوان پیشنهاد در راستای مسائلی که مد نظر رهبر فرزانه انقلاب بوده و اشاره شده است؛ گفت: یک پیشنهاد راه اندازی اندیشکده های راهبردی و کاربردی بین حوزه و دانشگاه و پیشنهاد دوم راه اندازی سامانه جدید گفتگو و اقدام و مشارکت در هر دو ساختار و هر دو نهاد هم حوزه و هم دانشگاه. است.

باقری افزود: پشنهاد سوم تشکیل حلقه های مشترک گفتگو محور و تشکیل مراکز آموزش تخصصی مشترک بین حوزه و دانشگاه و همچنین تشکیل و راه اندازی  مرکزعلمی راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه با تدوین نقشه راه و تقسیم کار است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: اندیشکده ها تجربه موفقی است که سازمان بسیج اساتید دارد و بیش از ده سند سیاستی و الگو در سطح استان نگارش و تحویل مسئولین ذیربط شده.

وی بیان کرد: همچنین  برنامه ریزی برای کرسی های مشترک علمی ترویجی و نقد و نظریه پردازی  و ایجاد بنیاد گفتگو و رصد و پایش و طرح مطالبات مشترک برای حل مسائل جامعه  از دیگر پیشنهادات است.

باقری تصریح کرد: ما سال گذشته 5 مطالبه مشترک بین حوزه و دانشگاه داشتیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد:  ایجاد ظرفیت بین المللی با استادان دانشگاه و حوزه های علمیه در جهان از دیگر پیشنهادات است  و ظرفیت خوبی هم برای این موضوع در استان اصفهان وجود دارد.

وی درپایان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب  تاکید ویژه ای در خصوص راهبردهای انتخابات در ابتدای سال و بخصوص تاکید ویژه برای مشارکت بالا در انتخابات پایان سال داشتند؛ این یکی از دغدغه های مشترک استادان حوزه و دانشگاه است و نیاز است حرکت مشترک شکل بگیرد.   

نشست وحدت حوزه و دانشگاه با حضور روسای دانشگاه های استان اصفهان، بسیج اساتید، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شامگاه چهارشنبه برگزار شد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.