«مصادیق ضد فساد بودن دولت سیزدهم» از جهت عوامل اعتقادی و عوامل رفتاری

اصفهان اساتید
یادداشت مجتبی جعفری معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان؛

«مصادیق ضد فساد بودن دولت سیزدهم» از جهت عوامل اعتقادی و عوامل رفتاری

در دولت سیزدهم عوامل اعتقادی که زمینه فساد را ایجاد می کند وجود ندارد یعنی حقیقتاً دنبال دنیا نیستند، اهل بده بستان نیستند، اهل امتیاز دادن به مستکبران بین‌المللی و زیاده‌خواهان داخلی نیستند. ترس از دولت‌های مستکبر بین‌المللی نیز در این دولت وجود ندارد؛ به لحاظ رفتاری نیز زمینه‌های فساد موجود نیست و از موارد رانت ستیزی این دولت می‌توان به آزادسازی سواحل اشاره کرد که موجبات خرسندی مردم را فراهم کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری معاون مطالبه‌گری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در یادداشتی تحت عنوان «مصادیق ضد فساد بودن دولت سیزدهم» عوامل  عوامل فساد دو دسته دانسته که مصداق‌های آن را در این ادامه می‌خوانیم:

عوامل فساد دو دسته است:

برخی از عوامل، عوامل اعتقادی است که اگر دولتی اعتقاد به این امور را داشته باشد لازمه آن فساد خواهد بود. از جمله آنها عبارت است از دنبال دنیا بودن، اهل بده بستان بودن، اهل امتیاز گرفتن، اعتقاد به حساب و کتاب اخروی به معنای حقیقی نداشتن، ترس از مستکبران و...

و دسته دوم عوامل رفتاری است، نظیر ریخت و پاش و هزینه کردن بی‌حساب از بیت المال، گزینش افراد بی‌صلاحیت و نالایق برای پست‌های مدیریتی و عدم سرکشی بر رفتار مدیران و اخذ اطلاعات از راه دور و از طریق واسطه‌ها و بی‌برنامگی و همچنین ایجاد زمینه‌های رانت و فساد با برنامه‌های غیر کارشناسی و نیز عدم شفافیت و..

در دولت سیزدهم عوامل اعتقادی که  زمینه  فساد را ایجاد می کند وجود ندارد یعنی حقیقتاً دنبال دنیا نیستند، اهل بده بستان نیستند، اهل امتیاز دادن به مستکبران بین‌المللی و زیاده‌خواهان داخلی نیستند. ترس از دولت‌های مستکبر بین‌المللی نیز در این دولت وجود ندارد.

 به لحاظ رفتاری نیز زمینه‌های فساد موجود نیست. از جمله در این دولت ریخت و پاش وجود ندارد. تلاش شده حتی المقدور افراد واجد صلاحیت  گزینش شوند و در مسندهای مهم قرار گیرند. در این دولت کنترل از راه دور وجود ندارد و رئیس دولت و وزرا به مراکز استان‌ها و حتی در مناطق دوردست‌ سرکشی مستقیم می‌کنند و آن هم نه یک بار و دو بار بلکه به طور پیوسته و به تعبیر رئیس جمهور محترم تا رسیدن به نتیجه. به همین دلیل اطلاعات نیز از واسطه‌ها اخذ نمی‌شود، بلکه دقیقاً در محل اجرای پروژه‌ها اطلاعات دریافت می‌شود. از موارد رانت ستیزی این دولت می‌توان به آزادسازی سواحل اشاره کرد که موجبات خرسندی مردم را فراهم کرد.

در این دولت برنامه‌های عملیاتی مشخصی نیز وجود دارد هم در سطوح بین المللی و ملی و هم در سطوح استانی. از جمله برنامه‌های این دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که بسیاری از آنها با همت دولت تکمیل شده است و بقیه نیز در حال تکمیل است. از جمله برنامه‌های دیگر دولت،  حرکت  در جهت تکمیل پروژه دولت الکترونیک است که به شدت زمینه‌های فساد را از بین می‌برد و تا حد زیادی محقق شده است. از موارد دیگر دغدغه مندی نسبت به مردم بخصوص اقشار نیازمند و رسیدگی به نیازهای آنهاست. در همین راستا یارانه‌ها به طور هدفمند تقویت و به دهک‌های مد‌نظر تزریق شده است و در کنار آن به کالابرگ الکترونیک‌ توجه ویژه‌ای شده است.

با توجه به موارد فوق می‌توان ادعا کرد که این دولت حقیقتاً ضد فساد است و علی رغم مشکلاتی که به خاطر مدیریت دولت قبل برای کشور ایجاد شده بود این دولت توانست بسیاری از مشکلات را حل کند و به همین دلیل نیز  مورد تقدیر و تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. مردم نیز عموماً بر فساد ستیزی این دولت مهر تایید می زنند. در سطوح بین المللی نیز قرارداد‌های مهمی منعقد شده است و عضویت ایران در چند سازمان بین المللی محقق شده است که امید است در ساله‌ای پیش رو آثار این فعالیت‌ها بیش از پیش ذائقه مردم ما را شیرین سازد ان شاءالله.

 انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.