منظومه فکری منسجم اعتقادی، ایمانی و عملی و عدم سایش‌ فکری در گذر زمان از ویژگی اساتید بسیجی ماست

اصفهان اساتید
امام جمعه موقت اصفهان:

منظومه فکری منسجم اعتقادی، ایمانی و عملی و عدم سایش‌ فکری در گذر زمان از ویژگی اساتید بسیجی ماست

حجت الاسلام والمسلمین محمودی امام جمعه موقت اصفهان در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور در اصفهان گفت: یک منظومه فکری منسجم اعتقادی، ایمانی و عملی و عدم سایش‌ فکری در گذر زمان از ویژگی اساتید بسیجی ماست منسجم فکر می کنند و سفت و محکم می‌ایستند؛ همچنین بصیرت و روشن بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن؛ اولویت‌های مبارزه و ابزار مبارزه با دشمن را می‌دانند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمودی امام جمعه موقت اصفهان در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور در اصفهان گفت: یک منظومه فکری منسجم اعتقادی، ایمانی و عملی و عدم سایش‌ فکری در گذر زمان از ویژگی اساتید بسیجی ماست منسجم  فکر می کنند و سفت و محکم می‌ایستند؛ همچنین بصیرت و روشن بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن؛ اولویت‌های مبارزه و ابزار مبارزه با دشمن را می‌دانند.  

حجت الاسلام محمودی ضمن طلب رحمت و مغفرت برای 12 هزار و اندی شهید غزه به دست امریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و آرزوی سلامتی و شفای عاجل مجروحان؛ گفت:  این شجره طیبه بسیج یکی از سازمان‌های نوپدید انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که دارای برکات بسیار بوده  است.

  وی با بیان این که بعد از انقلاب حضرت امام افق انقلاب را به روشنی دیده بود و بسیج را پایه گذاری و فرمان دادند، شبیه آن کمیته امداد امام و بنیاد شهید هم بعد از انقلاب ایجاد شد؛ گفت:  اینها برکات زیادی داشته است، بویژه خوراک جامعه ما را از نظرعلمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیت بسیج دارد لحظه به لحظه ارائه می‌کند.

وی سخنان خود را از دیدگاه مقام معظم رهبری که می فرمایند تخطئه و متهم کردن بسیج به تندروی؛ تکمیل پروژه نفوذ است؛ ادامه داد و گفت:  بسیج لشکر مخلص خداست که مرز نمی شناسد نه مرز جغرافیایی نه مرز قومی و نه جنسیت و نه سن؛ مثلا خانم مرحومه دباغ و مرحوم شایان فر نمونه تجسم عینی تفکر بسیجی هستند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: بسیجی هم به نام و نشان و در واقع پرونده پرسنلی نیست بله یک عده ای وارد این عرصه شده اند هر که الهام گرفته از فکر و حماسه بعثت نبوی؛ غدیر ادبی و عاشورای حسینی است و در مقابل بی‌عدالتی‌ها، ظلم‌ها و تجاوزها و فتنه ‌ها و آشوب‌های زمانه غیرتمندانه می‌ایستد بسیجی است که الحمدلله ما کم نداریم .

وی اظهار کرد: بنابراین اگر ویژگیهای بسیجی را بخواهیم برشماریم فراوان است؛ استادان بسیجی هم در کلاس درس و هم در جنگ و جهاد حضور دارند و در هر دوصورت با جهل و نادانی‌ها روبرو هستید و این افتخار بزرگی برای شما است.  

امام جمعه موقت اصفهان گفت: یک منظومه فکری منسجم اعتقادی، ایمانی و عملی و عدم سایش‌ فکری در گذر زمان از ویژگی اساتید بسیجی ماست منسجم  فکر می کنند و سفت و محکم می‌ایستند؛ همچنین بصیرت و روشن بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن؛ اولویت‌های مبارزه و ابزار مبارزه با دشمن را می‌دانند.  

وی در ادامه دشمن شناسی را نیز دیگر ویژگی مهم بسیجی و استاد بسیجی دانست و افزود:  دشمن شناسی خیلی مهم است؛ این که امریکا دشمن جمهوری اسلامی است اما در کودتای 28 مرداد جمهوری اسلامی نبود؛  اینها دشمن بشریت و ملیتها و آزادیخوایی‌ها هستند  و هر صدای حق طلبانه در هر جای دنیا باشد می خواهند سرکوب کنند این دشمنی در نظام جمهوری اسلامی تشدید می شود چون همه آرمانهای انسانهای آزاده در درون آن مستتر است.  

حجت الاسلام محمودی بیان داشت دشمن خود را پرتوان و بزرگ جلوه می دهد اما ویژگی بسیجی نترس بودن است و دیگرویژگی  بسیجی حضور به هنگام و موثر و مهرورزانه در خدمت رسانی است.  

وی افزود: بسیجی کاملا سیاسی هست اما سیاست زده نیست؛ همچنین عمیقا متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی پذیر نیست؛ طرفدار علم و دانش و پیشرفت است اما علم زده نیست؛ این ویژگی را اساتید و فرهیختگان بسیجی دانشگاهی ما دارند علم زده نیستند ازعلم و دانش و بهره اصلی معرفتی را برده و منتقل می کنند. البته گاهی علم زدگی پیش می آید که انگشت شمارند اینها که در اغتشاشات علم زدگی را نشان دادند اما الان در برابر این همه جنایات در غزه سکوت کرده اند یعنی پروژه که دشمن طراحی می کند در صحنه هستند.  

 وی ادامه داد: بسیجی آبادگر دنیاست اما اهل دنیا و دنیا زده نیست هم برای امنیت و هم برای آبادی تلاش میکند

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: مولفه هایی دارد بسیجی ما و کشورها دیگر هم متوجه تاثیرات بسزای این شجره طیبه شده اند؛ مولفه های تفکر و اندیشه بسیجی؛ خدامحوری و  ولایت مداری؛ تکلیف گرایی و عقل گرایی است.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: در مسیر تفکر بسیج و بسیجی وار زندگی کنیم و بسیجی وار از دنیا برویم و از افتخارات بسیجیان دلبسته به خیلی مسائل نیستند تعلق ندارند ساده زندگی می‌کنند؛ تفکر بسیجی هم از زمان امام حسین علیه السلام وعاشورا شکل گرفت در نظام فکری عاشورایی از بچه شش ماه داریم تا 90 ساله زن و مرد و جنسیت و سن مطرح نیست قشرهای مختلف جامعه هم حضور دارند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.