چهره کبود ابرقدرت جهان در مقابل سیلی جوانان ایرانی در 13 آبان58

اصفهان اساتید

چهره کبود ابرقدرت جهان در مقابل سیلی جوانان ایرانی در 13 آبان58

آن روزها آمریکا ادعای آزادی داشت و کارتر با شعار احیای «حقوق بشر» قد علم کرده بود اما حنجره‌های بشری برای اعتراض بسته بود که ناگهان بمب خبری در دنیا منفجر شد که «چهره کبود ابرقدرت جهان را در مقابل سیلی جوانان ایرانی» قرار داد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، امروز به مناسبت سالروز تسخیر سفارت ایالات متحده آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام،به بازخوانی و جریان شناسی ۴۴۴ روز خشم انقلابی ملت ایران علیه ابرقدرت دسیسه‌گر در مسیر پیش‌روی انقلاب اسلامی همراه با دو تن از اساتید دانشگاه و کارشناسان علوم سیاسی دکتر حسین مطیع معاون تبیین و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و دکتر محمد قلمکاریان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در دفتر خبرگزاری خبرگزاری فارس، اصفهان؛  برگزار شد که در ادامه خواهید خواند.

 

خبرگزاری فارس، اصفهان؛  سیزدهمین روز آبان ماه ۱۳۵۸ در دفتر خاطرات و افتخارات انقلاب و جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و به عنوان یوم الله مطرح شده، این روز که در سال‌های قبل از انقلاب تا یک سال پس از پیروزی انقلاب شاهد۳ اتفاق بزرگ بوده، به نوعی از نقاط عطف و تاثیرگزارترین وقایع نهضت بشمار می‌آید.

آن روزها آمریکا حریف شوروی بود ادعای «آزادی» داشت و «کارتر» با شعار احیای «حقوق بشر» قد علم کرده بود و دنیا هم ترسان از فریب آمریکایی و حنجره‌ها بشری که حرف از احیای حقشان بود ناتوان‌تر از امروز برای «اعتراض» و «استیضاح».

 اما ناگهان بمب خبری در دنیا منفجر شد؛ «لانه» آمریکایی‌ها در ایران تسخیر شد؛ هنوز چند روزی  از پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌گذشت و ایران انقلابی که هنوز جای پا محکم نکرده به جنگ «ابرقدرت» رفته بود.

۱۳ آبان باز هم در تاریخ «خاطره‌انگیز» شد؛ بعد از خاطره تبعید امام، و کشتار دانش آموزان نوبت جوانان مقتدر بود تا وارد میدان شوند و دنیا را به حیرت وا دارند.

 

آری تسخیر جاسوس‌خانه آمریکایی‌ها با پرچم خط امام، سیلی جوانان ایرانی به آمریکا بود و امروز به مناسبت سالروز تسخیر سفارت ایالات متحده آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام،به بازخوانی و جریان شناسی ۴۴۴ روز خشم انقلابی ملت ایران علیه ابرقدرت دسیسه‌گر در مسیر پیش‌روی انقلاب اسلامی همراه با دو تن از اساتید دانشگاه و کارشناسان علوم سیاسی دکتر حسین مطیع معاون تبیین و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و دکتر محمد قلمکاریان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در دفتر خبرگزاری خبرگزاری فارس، اصفهان؛  برگزار شد که در ادامه خواهید خواند

 

 

 

 

 

سه‌گانه ۱۳ آبان از سال ۴۳ تا ۵۸

سید محمد قلمکاریان در ابتدا صحبت خود با تشریح مختصری از وقایع سه گانه ۱۳ آبان در سال‌های متعدد می‌گوید:۱۳ آبان اولین بار در سال ۱۳۴۳ به فرهنگ واژگان انقلابی ایران افزوده شد که به دنبال افشاگری حضرت امام(ره) علیه کاپیتولاسیون، حکومت وابسته پهلوی وی را دستگیر و در ۱۳ آبان آن سال به ترکیه تبعید کرد و ۱۴سال آنجا به مبارزه خود ادامه دادند، حضرت امام خمینی(ره) هیچوقت نسبت به دستگیری خود خم به ابرو نیاوردند چرا که ایشان حتی در شرایط خاص خدمت، دستگیری و تبعید همیشه به نماز اول وقت اهمیت می‌دادند.

وی ادامه می‌دهد: آنچه که مطرح شد در زندگی انسان بسیار مهم است، اگر ایشان فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اگر همه دنیا در مقابل ما بایستد ما در مقابل آن‌ها می‌ایستیم بدلیل اتصال ایشان به پروردگار بوده و اگر اتصال انسان به خداوند باشد انسان می‌تواند در برابر استکبار جهانی بایستد و این راهی است که امام برای ما تبیین کردند.

این استاد دانشگاه با یادآوری شهادت دانش آموزان به دست رژیم منحوس و جنایتکار پهلوی گفت: دومین اتفاقی که افتاد در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ بود که دانش آموزان به سمت دانشگاه تهران آمدند و همراه با دانشجویان علیه رژیم شاهنشاهی شعار دادند و رژیم جنایتکار پهلوی هم آن‌ها را به خاک و خون کشید و۵۶ نفر را به شهادت رساند که در بین آن‌ها دانش آموزان ۱۲ ساله هم بودند و صدها نفر هم زخمی شدند و بدلیل شهادت این دانش آموزان، روز ۱۳ آبان به نام روز دانش آموز نامگذاری شد.

قلمکاریان یادآور شد: سومین اتفاق که شاید بتوان آن را مهم‌ترین و اثرگذارترین واقعه ۱۳ آبان دانست، سال ۱۳۵۸ رقم خورد که دانشجویان پیرو خط امام به سمت لانه جاسوسی و سفارت آمریکا حرکت کرده و آن‌جا را به تسخیر خود درآوردند، تا جاییکه حضرت امام در این مورد فرمودند: انقلاب دوم بسی بزرگتر از انقلاب اول بود.

تقابل مخالفان و مدافعان تسخیر لانه جاسوسی

واقعه ۱۳ آبان سال ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا، از همان سال تا کنون مدافعان و مخالفان جدی داشته است، مخالفان آن از نخست وزیر دولت موقت و نخستین رییس جمهور پس از انقلاب که البته آن‌روزها به عنوان چهره ای مبارز و سیاسی و از یاران امام در نوفل لوشاتو محسوب می‌شد تا برخی چهره‌های مذهبی و سیاسی و حتی برخی انقلابیون تا جاییکه فاتحان لانه جاسوسی را دانشجویان پیرو خط شیطان نامیدند.

 

 

 


دیپلمات‌های سفارت آمریکا در لحظات اولیه دستگیری توسط دانشجویان در محوطه سفارت

 

از طرف دیگر امام خمینی محکم و استوار پشت این اتفاق ایستاده و تعبیر انقلابی دیگر را دارند، این تقابل را می‌توان در سه گروه دسته‌بندی کرد، افراد و گروه‌هایی که نان و نامشان بند سازمان سیا بود و رسماً برای دشمن انقلاب و ایران کار می‌کردند و حقوق می‌گرفتند، افرادی که بعضاً وجهه انقلابی و مبارزاتی داشتند و مسؤولیت‌های بالایی از جمله سخنگوی دولت و... داشتند، در این دسته طلبه و روشنفکر و حتی افرادی از بیوت علما هم حضور داشتند، این گروه درجه‌بندی هم داشت، از افرادی که به اصطلاح قیمت بالایی داشتند و با ترفندهای خاص و زمان‌بر همکاری کردند تا افرادی که به وعده‌های حقیر نان و ملک و شهوت برای دشمن دم تکان دادند.

دسته دیگر افرادی بدبخت‌تر بودند که بی‌جیره مواجب برای استکبار کار می‌کردند، افرادی که شاید تا به امروز هم نفهمیده باشند کارگران شیطان بوده و خسرالدنیا و آلاخره شدند، این گروه پیروان بیشتری دارد و عضویت در آن آسان‌تر و لغزشگاه‌هایش عمومی‌تر است، از عوامل و علل سقوط در این ورطه را عدم تقوا و آگاهی دانسته‌اند که فقدان هریک، بال پریدن آدمی را می‌سوزاند و هر آن‌که این هردو را ندارد، بدبخت‌تر است.

 

درست بخوانید، لانه جاسوسی نه سفارت‌خانه

قلمکاریان در ادامه صحبت‌های خود بیان می‌کند: باتسخیر لانه جاسوسی بسیاری از اسناد جاسوسی آمریکا در ایران و حتی منطقه کشف شد، حتی اسنادی که با دستگاه خردکن از بین برده بودند را کنار هم گذاشته و آن‌ها را بازسازی کردند، با معرفی این اسناد، همه فهمیدند که نقش سفارتخانه آمریکا در ایران یک نقش جاسوسی بوده است.

در ادامه این فعال سیاسی فرهنگی با معرفی  کتاب «اسناد جاسوسی آمریکا در ایران»  به مخاطبان گفت:  کتاب «اسناد جاسوسی آمریکا در ایران» در بهمن ماه همان سال منتشر شد، به اتفاقاتی که در تسخیر لانه جاسوسی افتاده و نامه‌ها و تمامی اسناد محرمانه اشاره دارد و مشخص شد که رژیم شاه چقدر سرسپرده بوده است، روز ۱۳ آبان که به نام روز مبارزه با استکبار جهانی معرفی شده روز بسیار مهمی است که ما باید در مقابل کسانی که می خواهند دنیا را در تسخیر خود درآورند، بایستیم.

آمریکا باید شاه را به مردم تحویل می‌‌داد

در ادامه این گفت‌وگو حسین مطیع با یادآوری فرار شاه از ایران به بهانه بیماری می‌گوید:‌ اول آبان آمریکا شاه را پناه داد و به بهانه این‌که شاه بیمار است و باید پزشکان آمریکایی در بیمارستان‌های خود او را درمان کنند، شاه را از کشور خارج کرد، در این زمان آمریکا در ایران کودتا کرد و گفتند ما تجربه ۲۵ سال پیش را تکرار نمی‌کنیم، مردم از همان اول آبان تظاهرات کردند و از آمریکا خواستند که شاه را به ایران برگرداند تا رسما و قانونا بدلیل جنایاتی که مرتکب شده محاکمه شود ولی آمریکا از این کار امتناع کرد.

وی ادامه می‌دهد: روز ۵ یا ۶ آبان که یکی از گروه‌های چپ وارد سفارت خانه می‌شود و سفارتخانه را تصاحب می‌کند پلیس ایران وارد عمل شده و آن‌ها را بیرون کردند و سفارتخانه را به آمریکا پس دادند، در روز ۱۲ آبان بچه‌های انقلابی و مذهبی دانشگاه‌های تهران که بیشترشان از دانشگاه‌های فنی مهندسی بودند یک جلسه‌ای با هم گذاشتند و تصمیم گرفتند به سفارتخانه بروند و در حیاط آن‌جا تحصن کنند، قصد تسخیر نداشتند و نمی‌دانستند که آیا امام از کار آن‌ها خبر دارند یا نه؟ تصمیم این بود که دو سه روز تحصن کنند و بعد بیرون بیایند.

چراغ سبز امام(ره) برای تسخیر لانه جاسوسی

این استاد دانشگاه با تاکید بر آنکه سفارت آمریکا در هر کشوری یک لانه جاسوسی برای نفوذ و تهاجم  و در نهایت تسخیر در آن کشور است بیان داشت: وقتی این قضیه را حضرت امام(ره) فهمیدند موضع گرفتند و اشاره کردند که این ماجرا، ماجرای مهمی است، این‌ها دانشجویان مسلمان پیرو خط امام هستند، این بچه‌ها با چراغ سبز امام(ره) وارد ساختمان‌ها شدند و متوجه شدند که این‌جا لانه‌جاسوسی آمریکا و مکانی برای تدارک کودتا است، در دنیا هر کشوری که انقلاب کرد و نتوانست سفارت آمریکا را در کشور خود مدیریت کند، از داخل سفارت شاهد کودتا و مساله جاسوسی بوده است.

 

 

 


اتاق اسناد در لانه جاسوسی با در گاو صندوقی آن. اتاقی که تنها چند تن از جاسوسان آمریکایی حق حضور در آن را داشتند

 

مطیع با اشاره به عدم تجدید چاپ و دسترسی سخت به اسناد لانه جاسوسی و ضرورت بازخوانی و تبیین آن برای جوانان و نوجوان امروز گفت: ۱۵ جلد از اسناد لانه جاسوسی در کتابخانه‌های قدیمی هست و تجدید چاپ نمی‌شود و این خود مشکوک است که چرا کتاب به این ارزشمندی چاپ مجدد نمی شود؟ بعضی از افراد در اسناد لانه با کد جاسوسی بودند و بسیاری از اسنادی که با دستگاه خردکن از بین رفته بود توسط جانبازان عزیز کنار هم چسبانده و دوباره بازخوانی شد و محتوای رمزگذاری شده این اسناد کشف شدند.

اما جای سوال جدی است که چرا از حدود ۸۰ جلد اسناد لانه جاسوسی، ۱۵ جلد آن هم تنها یکبار چاپ شده و عملا در دسترس راحت برای عموم و حتی نخبگان و پژوهشگران هم قرار ندارد و به نظر می‌رسد انتشار این اسناد در قالب‌های مختلف و نسخه‌های چاپی و الکترونیکی و حتی مجلات خلاصه شده و باید مطالبه جدی نخبگان و استادان و دانشجویان قرار گیرد.

چرایی بازخوانی و تبیین تاریخ انقلاب

بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی از جهات مختلفی از جمله شناسایی علل و عوامل شکل گیری نهضت و همچنین اصول و اساس و آرمان‌های انقلاب و همچنین شناسایی دلایل دوستی‌ها و دشمنی‌های داخلی و خارجی اهمیت دارد اما شاید شناسایی خط و ربط‌ها و جریانات فکری و علل انحراف افراد و جریانات اهمیت بیشتری داشته باشد.

شاید افرادِ آن روزها امروز فعال عرصه نباشند و حتی از دنیا رفته باشند و احزابشان فراموش شده باشد اما خط دشمن و همراهی شیطان و انحراف و نفود ادامه دارد و بررسی این وقایع تاریخی از این جهت اهمیت فراوانی پیدا می‌کند تا به فرموده امیرمومنان(ع) حق و باطل را بشناسیم و بوسیله آن، اهل حق و باطل را تشخیص دهیم.

آمریکا، مظهر نفس اماره جمعی

در ادامه این گفت‌وگو مطیع اذعان داشت: علت مخالفت ما با آمریکا این نیست که آمریکا قویتر و یک کشور استعمارگر جهان است و ما که یک کشور انقلابی هستیم و می‌خواهیم مقابل آن بایستیم، آمریکا در جهان مدرن مظهر نفس اماره جمعی است و ما با این مشکل داریم، یعنی حاضر است برای رسیدن به خواسته‌های مادی بشر، هر کاری بکند و به هر چیزی دست بزند و خودش را محور عالم قرار دهد و بی هیچ اعتقادی به خداوند، محور عالم بودن خود را به دیگران تحمیل کند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها حتی به اروپایی‌ها هم نگاه تحقیرآمیزی دارند و آن‌ها را دست دوم و درجه دو می‌دانند، آن‌ها فقط خود را محور عالم می‌دانند یعنی نهایت فردگرایی در آمریکا بروز و تجلی پیدا کرده و آن‌ها خود را محق می‌دانند نه مکلف، می‌گویند همه باید نوکر ما باشند، ما مسؤول نیستیم، همه به ما بدهکارند.

مرگ بر آمریکا یعنی چه؟!

مطیع در ادامه صحبت خود مبنی بر علت دشمنی با دولت آمریکا گفت: اوج فردگرایی خلاصه شده در سبک زندگی آمریکایی و ما با این مشکل داریم، ما با تکنولوژی و علم و نظم آمریکا مشکل نداریم که امام نیز گفتند آمریکا شیطان بزرگ است لذا مرگ بر آمریکا گفتن ما یعنی مرگ بر شیطان بزرگ یعنی مرگ بر مظهر فردگرایی و ما با این دیدگاه، آمریکا را رد می‌کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: مرگ بر آمریکا درواقع همان مرگ بر شیطان بزرگ است و بنابراین از این دیدگاه با آمریکا مخالف هستیم علت اینکه برخی افراد در زمره لانه جاسوسی بودند و بعدها پشیمان شدند این بود باطن آمریکا را نشناخته بودند و اگر شناخته بودند جذب ظاهر آن نمی‌شدند.

وی افزود: فلسفه پراگماتیست مبتنی بر معرفت گرایی است که ارزش ها را نسبی می‌دانند و تصمیم ها را براساس منفعت خود انجام می دهند وقتی مرگ بر آمریکا می گویم در حقیقت منظور سردمداران و صهیونیست‌هایی هستند که حکم‌رانی می‌کنند.

مطیع در ادامه خاطرنشان می‌کند: منش و خوی آمریکایی از منفعت برگرفته است همچنین طبق گفته غرب جنگ براساس موقعیت های جغرافیایی و نژادی شکل می‌گیرد و اروپای واحد بر همین منظور شکل گرفت و هدف ضعیف کردن کشورهای شرقی را دارند.

اختلاف فرهنگی و جنگ

وی ادامه داد: نکته دوم که باعث جنگ می‌شود، اختلاف فرهنگی است که گفتند دهکده واحد جهانی را تشکیل می‌دهیم تا همه فرهنگ‌ها را از بین ببرند و فقط یک فرهنگ غربی حاکم باشد و تهاجم فرهنگی که مطرح شد و به همه کشورهای شرقی مخصوصا ایران تحمیل و خودشان را غالب کردند.

مطیع همچنین افزود: اگر هم این باشد ما باید ببینیم که در طول تاریخ، علم و دانش و تمدن از کجا منتشر شد؟ از کشورهای اسلامی و محتوای فرهنگ این کشورها چقدر به علم و دانش توجه شده و محتوای فرهنگ اسلامی که از همه لحاظ در آیات و روایات توصیه شده، نشان دهنده این است که محتوای فرهنگ اسلامی غالب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با استکبار جهانی مبنا عقلانی دارد گفت: اگر ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی هست، مبتنی بر یک بینش و بصیرتی هست و به نوعی حافظه تاریخی ما می‌داند که آمریکا همیشه در حال جنگ طلبی بوده و ما روحیه استکبارستیزی داریم و در روز ۱۳ آبان مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان باید با حضور در صحنه، انزجار خود از استکبار و مخالفت با آن را به جهانیان نشان دهند.

ایران، خط مقدم مبارزه ایدئولوژی

همچنین قلمکاریان با اشاره به  علت تمرکز دشمن بر ایران در طول تاریخ تاکنون گفت: اهمیت ایران در دنیا از چند جهت قابل بحث است؛ ‌نخست جنبه استراتژیکی که ایران در خاورمیانه قراردارد و دارای منابع نفتی زیادی هست و یکی جایگاهی که ایران در منطقه دارد و با بسیاری از کشورهای همسایه رابطه فرهنگی دارد و در منطقه تاثیرگذار است و دیگری از لحاظ ایدئولوژی و فکر و اندیشه که با بنیان‌های تفکر غربی مبارزه می‌کند همانطوری که امروز هم صهیونیست را از ریشه می‌زند و اندیشه بی‌بنیان آن را به جهانیان ثابت می کند و این در واقع نقش حیاتی و اصلی در این خط مقدم است که ایران آن را در منطقه به عهده گرفته است.

وی افزود: جنبه دیگر این است که به نوعی انقلاب اسلامی ایران موضوع مبارزه را در سطح جهانی علنی کرده و تمامی آزادی‌خواهان جهان امیدشان به جمهوری اسلامی ایران است و ایران نقش همفکری و پشتیبانی را بر عهده دارد.

چالشی به نام حافظه تاریخی

در ادامه این گفت‌وگو مطیع با اشاره به حضور و آینده افراد مختلف و حتی چهره در تسخیرلانه جاسوسی بیان داشت:  بعضی از کسانی که در تسخیر لانه جاسوسی بودند ولی بعدها پشیمان شدند و جذب آمریکا شدند چون باطن آمریکا را نشناخته بودند جذب ظاهر آمریکا شدند مثل عباس زریبافان که عضو سازمان مجاهدین شد.

 

 

 

 

 


انبار گاز اشک آور و سایر مهمات موجود در لانه جاسوسی

 

وی تاکید کرد: جنگ ها بر اساس اختلاف فرهنگی ایجاد می‌شود و دهکده واحد جهانی در این راستا شکل گرفت تا فرهنگ غرب باقی ماند و تهاجم فرهنگی بدین صورت ایجاد شد، اگر جوانان با آمریکا و دشمنان آشنا باشند از همین رو امسال سیزدهم آبان پرشوری را خواهیم داشت چرا که نسبت به رژیم صهیونیستی در جوانان آگاه سازی انجام شده است.

این استاد دانشگاه در ادامه صحبت خود با اشاره بر شناخت اندیشه و تفکر دشمنان گفت: ایران بر اساس مبانی اسلام حرکت می کند و آمریکا نیز مبنای آن حیله و فریب بوده و شیطان بزرگ است بنابراین باید نسبت به حیله های دشمنان دقت داشته باشیم . باید فکر و اندیشه دشمنان را بشناسیم و حمایت آنان از اسرائیل با چه هدف و مقصودی است.

در ادامه قلمکاریان با تاکید بر خواندن تاریخ و تاثیر آن بر تفکر و نگاه بصیریت گونه جوانان می‌گوید: ما باید بدانیم یک دشمن قدّار و حیله‌گر و فریبکاری ست که می‌تواند با غول رسانه‌ای خود جوانان ما را تحت تاثیر خود قرار دهد و جوان‌های ما باید آگاه باشند، حافظه تاریخی خیلی مهم است، باید تاریخ را بخوانند تا بفهمند که چگونه استکبار جهانی فریبکاری کرده و چگونه در زمان‌های مختلف و در زمینه‌های متفاوت وارد شده و مردم را نادیده گرفته و دموکراسی را به نفع خودشان عمل کرده‌اند.

 

 

تاریخ را بخوانیم تا جلاد و شهید را درست بشناسیم

مغفول ماندن تاریخ انقلاب اسلامی و عدم تدریس، تشریح و تبیین آن برای نسل حاضر و حتی یکی دو نسل گذشته، محل سوال و تامل و دقت است! شاید بتوان گفت یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین، بیان شفاف، دقیق، کامل و موشکافانه تاریخ انقلاب اسلامی برای جوانان و عموم مردم است که غفلت از این امر مهم، جای جلاد و شهید را عوض کرده و در اتفاقات گوناگون، قاتلان مردم و خائنان به ملت و کشور را دلسوز جلوه می‌دهد.

بیان صریح افکار و اقدامات شخصیت‌ها و احزاب در اول انقلاب و خط و ربط آن‌ها با خط راستین انقلاب اسلامی و یا دشمنان، می‌تواند بسیار راه‌گشا و چراغی برای تشخیص حق و باطل در حوادث و وقایع روز باشد، برای مثال، بررسی و بازخوانی اقدامات، نظرات و اهداف لانه جاسوسی در عرصه دانشگاه در سال نخست انقلاب نشان می‌دهد اتفاقات دانشگاه‌ها در این چهل و چندسال، همانند فیلم‌های هالیوودی، بازساختی از نسخه‌های قدیمی است که فقط بازیگران آن عوض شده و جلوه‌های ویژه و رنگ و لعاب روزپسند به آن افزوده شده است.

سفارتخانه‌ای برای تسخیر کشور

قلمکاریان در ادامه این گفت‌وگو با اشاره بر آنکه سفارت خانه آمریکا یک لانه برای تسخیر کشور بوده گفت: نقش سازمان‌های جاسوسی آن‌ها خیلی بالاست با کتاب و غول رسانه‌ای مغزهای جوانان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و کنترل می‌کنند و با برنامه‌ریزی، جوانان را به نفع خودشان تحت تاثیر قرار می‌دهند، وقتی لانه جاسوسی تسخیر شد، مشخص شد که سفارت‌خانه آمریکا، سفارت‌خانه دوستی و رابطه‌های متقابل نیست، سفارت‌خانه ایست که مبتنی بر استیلا و استکبار و تسخیر کشور است، شیطان بزرگ واقعا صفتی بود که امام برازنده آمریکا دیدند.

 

 


دستگاه کنترل تلفن. با این دستگاه جاسوسان آمریکا میتوانستند ده هزار شماره تلفن در شهر تهران را بدون اینکه صاحبان آن مطلع گردند کنترل و شنود نمایند.

 

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان ما باید به این موضوع آگاه باشند که چه اتفاقی دارد در جهان می‌افتد، فرهنگی که دشمن می‌خواهد غالب کند که الآن با این همه شبکه‌های ماهواره‌ای، غول‌های رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی و خبرهای مختلفی که تولید می‌کنند چیست؟ ما اگر این بینش را پیدا کنیم، اگر بسترسازی برای شناخت پیدا شود، اگر ما به حافظه تاریخی کشور مراجعه کنیم و به جوانان بگوییم و بحث شود و برای آن‌ها تبیین کنیم، همان جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری گفتند، آن‌وقت می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: فرهنگ ما این‌قدر غنی هست که در مراسم اربعین که ۴ ، ۵ میلیون نفر شرکت می‌کنند، نقش آفرینی می‌کنند و این فضای دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی را با الهام گرفتن از امام حسین(ع) ایجاد می‌کنند، دشمن روی دو چیز تمرکز کرده، پرچم سرخ حسینی و اندیشه امام حسینی که اندیشه مبارزه با ظلم و ستم و جنایت است و دیگری پرچم سبز مهدوی که جوانان باید امید داشته باشند، زمانی فرا خواهد رسید که با حضور امام زمان(عج) زمین در خدمت صالحین است.

دشمن هنوزم از ما اسیر می‌گیرد

در ادامه این گفت‌وگو مطیع متذکر شد: ما حق نداریم دشمن را دست‌کم بگیریم، همین الآن دشمن با رسانه‌های خود از ما خیلی اسیر گرفته، تعدادی از  بچه‌های ما؛ دانش‌آموزان و دانشجویان ما اسیر صهیونیست، آمریکا هستند، اسیر نه به معنای آن که دست و پای آن‌ها را بسته‌اند بلکه فکرشان را بسته‌اند، با شبکه‌های مجازی واتساپ، تلگرام، یوتیوب، اینیستاگرام و... در این شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌هایی که امپراطوری دارند، بچه‌های ما را اسیر گرفته‌اند و ما باید آن‌ها را آزاد کنیم، وظیفه ما برای آزادسازی این اسرا همان جهاد تبیین است و نباید دشمن را دست‌کم بگیریم، اگر دشمنان در کف میدان جنگ هم شکست می‌خوردند ولی با وجود رسانه‌های قوی که داشتند، در جنگ روایت‌ها همیشه پیروز بودند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در جنگ غزه دشمنان از لحاظ رسانه ای نیز شکست خوردند اکنون رژیم صهیونیستی  جنگ روایت‌ها را شکست خورده اما  با توجه آنچه که گفته شد یکی از موارد در خصوص مغفول ماندن تسخیر لانه جاسوسی این است که ما کم کاری کردیم و باید با کشوری که شیطان بزرگ است برخورد لازم شود و جهاد تبیین نقش مهم و اساسی در این زمینه دارد.

باید جهانی بیاندیشیم

وی افزود: باید مثل حاج قاسم اندیشه جهانی داشته باشیم، جهانی اندیشیدن خودش خیلی تأثیر دارد، نکته دیگر این‌که ما باید برای گفتگو با جوانان وقت بگذاریم، ما با جوانان در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد ارتباط داریم و باید با آن‌ها رو در رو صحبت کنیم تا این مسایل فراموش نشود.

کلیدواژه‌ای که سال‌ها است بر زبان دشمنان خارجی و اعوان و انصار داخلیشان و متاسفانه دوستان ساده‌لوح رانده می‌شود، «توهم دشمنی» است، بکار بردن این لفظ نشان از عدم آگاهی به اقدامات شیطانی آمریکا دارد و بررسی اسناد لانه جاسوسی می‌تواند در این خصوص بسیار راهگشا باشد چراکه به وضوح در اسناد آن، برنامه‌ریزی برای ریزترین بخش‌های جامعه و ایجاد نارضایتی دیده می‌شود.

اما نکته بسیار مهم‌تر در بازخوانی وقایعی همچون ۱۳ آبان، سلامت، اقتدار، قدرت و استقلال نظام جمهوری اسلامی و همچنین همبستگی و بصیرت و درمیدان بودن اکثریت مردم ایران است که علی‌رغم برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌های دقیق و وجود جاسوسان و کارشکنان در سطوح عالی کشور، این انقلاب هر روز محکم‌تر و پرقدرت‌تر به مسیر خود در جهت ظهور و تمدن اسلامی و تعالی همه بشریت گام برمی‌دارد.

بر همین اساس مشخص و مبرهن است که نظام اسلامی ایران و اکثریت مسؤولان و سردمداران جمهوری اسلامی سالم و سلامت و انقلابی و ثابت قدم هستند و مسیر انقلاب اسلامی، پرتوان پیموده می‌شود، بیان سخنان و مواضعی که غیر از این را در ذهن مردم تصویر کند و آن‌ها را از انقلاب و اسلام ناامید کند، قطعا نقشه دشمن است همانطور که در اسناد لانه جاسوسی به وضوح وجود دارد.

پایان پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.