تمرکز ویژه شعار امسال روز ملی بسیج اساتید تبیین مسئله «جمعیت» باشد

اصفهان اساتید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

تمرکز ویژه شعار امسال روز ملی بسیج اساتید تبیین مسئله «جمعیت» باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم بزرگداشت سالروز شهادات دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با تاکید بر این که وظیفه تک تک ماست که همانطور که در حوزه دفاعی کشور به بازدارندگی رسیده عین موشک، پهپاد و موضوعات دانش بنیان برای موضوع جمعیت کار کنیم و در بحث جهاد تبیین یک اولویت مهم تبیین مسئله جمعیت باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، دکتر شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با گرامیداشت سالروز شهادت استاد چمران و ضمن تبریک روز ملی بسیج اساتید و با اشاره به شعار امسال روز ملی بسیجی اساتید که «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امید آفرینی اعتلای نظام حکمرانی» است، مسئله جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: وظیفه تک تک ماست که همانطور که در در حوزه دفاعی کشور به بازدارندگی رسیده عین موشک، پهپاد و موضوعات دانش بنیان برای موضوع جمعیت کار کنیم و در بحث جهاد تبیین یک اولویت مهم تبیین مسئله جمعیت باشد.

وی آمار نرخ باروری (تعداد فرزند به ازای هر مادر) در دهه 1340، 1350 و 1360 را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مدت نرخ باروری کشور ایران بالاتر از کشورهایی مانند چین، رژیم صهیونیستی، امریکا و روسیه بوده است، اما اکنون ایران در رده آخر قرار گرفته است. فرزند آوری از دهه 1370 تا کنون  دچار کاهش شده و طبق پیش بینی ها ایران در آینده با بحران پیری روبرو خواهد شد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که در بحث دارو و موضوعات مختلف ما را با مسئله تحریم روبه رو کرده اند، گفت: اما در کنترل جمعیت برای کشور ما تحریم جایی ندارد که لازم است برای مردم عزیزمان تبیین کنیم.

دکتر شیرانی عنوان کرد: هفت سال فرصت داریم تا در این پنجره و فرصت‌طلایی به موضوع جمعیت کمک کنیم، که اگر این فرصت را از دست بدهیم 150 سال زمان می برد.

مراسم بزرگداشت سالروز شهادات دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امید آفرینی اعتلای نظام حکمرانی» ویژه استان اصفهان امروز چهارشنبه 31 خرداد ماه  در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور  سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار مجتبی فدا فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان؛ روسای دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان و پیام نور، استادان و نخبگان بسیجی مسئولانی از استانداری و  شورای شهر، موسسه شهید زین الدین و غیره برگزار شد.

 انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.