برگزاری بیش از 700 جلسه تبیینی در دانشگاههای استان اصفهان توسط اساتید

اصفهان اساتید
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان

برگزاری بیش از 700 جلسه تبیینی در دانشگاههای استان اصفهان توسط اساتید

محمد باقری مراسم بزرگداشت سالروز شهادات دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امید آفرینی اعتلای نظام حکمرانی» ویژه استان اصفهان گفت: در دانشگاههای استان اساتیدی داریم که بیش از 700 جلسه جهاد تبیین برگزار کردند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مراسم بزرگداشت سالروز شهادات دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امید آفرینی اعتلای نظام حکمرانی» ویژه استان اصفهان امروز چهارشنبه 31 خرداد ماه  در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور  سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار مجتبی فدا فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان؛ روسای دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان و پیام نور، استادان و نخبگان بسیجی مسئولانی از استانداری و  شورای شهر، موسسه شهید زین الدین و غیره برگزار شد.

محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در آغاز  ضمن خیر مقدم محضر میهمانان  روسای و معاونین دانشگاهها و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، مسئولین و مدیران و نمایندگان و مسئولان استانداری و رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر و اعضای شورای شهر و  موسسه شهید زین الدین و بانک رسالت و ...گفت:  سالیان سال است که گرامیداشت 31 خرداد سالروز شهادت استاد دکتر مصطفی چمران  و روز بسیج اساتید  را با حضور استادان و نخبگان  برگزار می کنیم، امسال هم این مراسم بطور ویژه به دو صورت متمرکز کشور و استانی برگزار مشود.

وی ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بویژه آقای دکتر شیرانی ریاست این دانشگاه و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید این دانشگاه که زحمات و همکاریهای زیادی در برگزاری این همایش داشتند از معاونت فاوای سپاه صاحب الزمان  (عج) که زحمت برگزاری و هماهنگی برنامه را بصورت مجازی داشتند تشکر نمود.

محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در آغاز ضمن خیر مقدم محضر میهمانان گفت: سالیان سال است که گرامیداشت 31 خرداد سالروز شهادت استاد دکتر مصطفی چمران  و روز بسیج اساتید را با حضور استادان و نخبگان برگزار می‌کنیم، امسال هم این مراسم بطور ویژه به دو صورت متمرکز کشوری و استانی برگزار میشود.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه به فعالیت این سازمان اشاره نموده و بیان کرد: امسال مجموعه بسیج اساتید در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با شعار سال آغاز به کار کرد و با توجه‌ به دغدغه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب در حوزه مسائل اقتصادی داشتند استادان ما در کارگروههای مختلف سازمان بسیج اساتید با نگاه ویژه و حرکت ویژه خودشان اقدامات بسیار خوبی را رقم زدند.

باقری اضافه کرد: همچنین امسال نگاه محرومیت زدایی هم از سیاست های مجموعه بسیج اساتید استان اصفهان است که با توجه به ظرفیت و توان علمی اساتید بتوانیم بخشی از محرومیت زدایی در سطح استان را کمک کنیم.

وی ادامه داد: نگاه ما نسبت به حل مسئله در سطح دانشگاهها  و سطح موسسات آموزش عالی در استان نگاه ویژه و خاصی است و بحمدلله با همکاری مجموعه های مختلف استانداری اصفهان و ظرفیتهای اداری و نهادهای دولتی توانستیم امسال بیش از 200 عنوان برنامه در حوزه دانشگاه‌های حل مسئله، روستاها و شهرها و شهرستان در سطح استان داشته باشیم.

باقری گفت: در حوزه فعالیتهای بصیرت افزایی هم حرکتهای خوبی انجام شده اساتیدمان را بعنوان جهادگر تبیین می شناسیم و توانسته ایم از این ظرفیت چهاد تبیین هم استفاده‌ های زیادی ببریم جدا از حرکتها و نشست‌های تخصصی که در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برگزار شده؛ اساتید خوبمان در دانشگاه علاوه بر تبیین در کلاس های خودشان و محیط دانشگاه در عرصه های مختلف دیگر هم من جمله مساجد حضور جدی داشته اند و افتخار می کنیم که طرح استاد مسجد ما در سطح استان با کمک استادان ما در حال اجرا هست و حرکتهای ماندگاری در حوزه جهاد تبیین به دست آمده.  

وی بیان کرد: در دانشگاههای استان اساتیدی داریم که بیش از 700 جلسه جهاد تبیین برگزار کردند و نشان می دهد که استادان ما دغدغه مند هستند همچنین امسال دوره تربیت مدرس جهادگران  تبیین را هم در خدمت استادان خواهیم بود و از ظرفیت اساتید خودمان قطعا استفاده خواهیم کرد.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های بسیار مهم ما در حوزه علمی انجام پژوهشهای نافع است ظرفیت اندیشکده های علمی راهبردی بسیج اساتید استان اصفهان که امروز سه سند سیاستی هم رونمایی خواهد شد که در عرصه های مختلف با همکاری و هماهنگی مدیران استانی از ظرفیت این اندیشکده ها استفاده شود هم مجموعه اجرایی کشور بتوانند استفاده کنند و این هم در حال برنامه ریزی است

باقری اعلام کرد: جدای از گروههای حل مسئله  بیش از 15 اندیشکده علمی راهبردی هم در دانشگاههای مطرح و بزرگ افتتاح خواهد شد.  

وی گفت: سال 1401 اولین جشنواره  علمی و جازه شهید چمران را در سطح استان و کشور برگزار کردیم؛ امسال هم دومین جشنواره جایزه ملی شهید چمران در سطوح مختلف که یکی از محورهای اصلی آن بحث جهاد تبیین هست برگزار می کنیم.

باقری عنوان کرد: یکی از دغدغه های بسیج اساتید استان ایجاد ظرفیت و هماهنگی بین وحدت حوزه و دانشگاه است، در همین رابطه تعاملات بسیار خوبی با بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه انجام شده  که استادانی که آمادگی دارند بتوانند در حوزه علوم انسانی کمک کنند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.