تنها راه‌حل مسئله فلسطین اتکا به نیروی درونی و مردم و مقاومت است

اصفهان اساتید
معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

تنها راه‌حل مسئله فلسطین اتکا به نیروی درونی و مردم و مقاومت است

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که فلسطین سرزمینی با قدمت 5 هزار ساله است که از حدود یک قرن پیش توسط اشغالگران و با توطئه و کمک انگلیس و قدرت‌های استعمار این سرزمین اشغال شده؛ گفت: تنها راه‌حل ممکن برای حل مسئله فلسطین اتکا به نیروی درونی و مردم و مقاومت است و از این جهت راهپیمایی روز قدس بسیار اهمیت دارد

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، فرهاد مصری نژاد معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که فلسطین سرزمینی با قدمت 5 هزار ساله است که از حدود یک قرن پیش توسط اشغالگران و با توطئه و کمک انگلیس و قدرت‌های استعمار این سرزمین اشغال شده؛ گفت: تنها راه‌حل ممکن برای حل مسئله فلسطین اتکا به نیروی درونی و مردم و مقاومت است و از این جهت راهپیمایی روز قدس بسیار اهمیت دارد.

مصری نژاد در ابتدا به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دراین‌خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: امام (ره) این تکلیف همه مسلمانان است که قدس را آزاد کنند و شر این جرثومه فساد را از سر بالد اسلامی قطع کنند.

وی افزود: بیان رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌ای نداشته باشید. فلسطین قطعاً آزاد خواهد شده به مردم برخواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد؛ در اینها هیچ تردیدی نیست.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه ریشه تاریخی اختلاف یهودیان با مسلمانان را یادآور شد و اظهار کرد: یهود از روز نخست تشکل قومى خود، واکنش‌های ناشایستى نشان داده و در زمان هر پیامبرى به‌گونه‌ای نافرمانى و مخالفت خود را ابراز داشته‌اند.بازماندگان قوم بنى‌اسرائیل در آغاز بعثت نبى مکرم  اسلام (ص) آن چنان دست به دشمنى و عداوت یازیدند که قرآن مجید از آنان با عنوان سرسخت‌ترین دشمن مسلمانان یاد می‌کند.

وی با بیان این که قساوت قلب، ثروت پرستى و مال‌اندوزی، رباخوارى، لجاجت یهود، پیمان‌شکنی یهود، ظلم و جنایت یهود، خودخواهى یهود و نژادپرستى یهود به‌عنوان صفات و ویژگی‌هاى یهود در قرآن اشاره شده است،  افزود: روحیه ستمگرى و تجاوز در سرشت یهود ریشه دوانیده و با ملل مختلف دشمنی و ناسازگاری داشته‌اند و قرآن کریم هم اشاره کرده است که یهودیان و مسیحیان همدیگر را قبول ندارند، اما قرآن یهودیان و کسانی که شرک ورزیده‌اند را دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان معرفی کرده است.

مصری نژاد در ادامه به قدمت نزدیک به 5 هزار‌ساله سرزمین فلسطین اشاره کرد و گفت: اما از حدود یک قرن پیش توسط اشغالگران و با توطئه و کمک انگلیس و قدرت‌های استعمار این سرزمین اشغال شده و ساکنان آن که عرب و مسلمان هستند قتل‌عام شده یا از وطن خودشان آواره شده‌اند.

وی ادامه داد: اجبار به ترک سرزمین و خانه و کاشانه فلسطینیان همراه با قتل عامل و وحشی‌گری بوده و نه‌تنها حقوق آنها انکار شده؛ بلکه وانمود نمودن ترک داوطلبانه که از مصادیق بارز ظلم و بی عدالتی است و همین معضل از مهمترین موانع  حل ریشه‌ای مسئله فلسطین بوده است، در واقع پیش از تأسیس کشور جعلی اسرائیل در فلسطین برنامه‌ریزی و طراحی سازمان‌یافته برای اجبار ساکنان اولیه فلسطین به ترک سرزمین پدری و اجدادی‌شان داشته‌اند. از جمله پروژه جایگزینی جمعیت فلسطین ده‌ها سال قبل از ماجرای  خودساخته صهیونیست‌ها (هولوکاست) برای مظلوم‌نمایی شروع شده بود.

مصری نژاد با بیان این که تئودور هرتزل عامل اصلی و تعیین‌کننده در تشکیل اولیه اسرائیل بوده گفت: این روزنامه‌نگار فعال سیاسی و نویسنده یهودی آغازگر یک راه‌حل اساسی برای نجات یهودیان و تشکیل دولت یهودی بود.  البته قبل از این جنبش عشاق صهیون توسط لئو، پینسکر یهودی ایجاد شده و عامل دیگر جنبش بیلو بود که متأثر از آرا و نظریه‌های ائوپنسکر بودند نخستین مهاجرت گروهی یهودیان به فلسطین از ابتکارات این جنبش است.

وی با بیان این که اینها در راستای تشکیل دولت جعلی اسرائیل کشورهای مختلفی را مدنظر و پیشنهاد داشتند؛ اما اولین اولویت فلسطین بود که از لحاظ  موقعت جغرافیایی بسیار برایشان مهم بود و درخواست‌هایی برای مهاجرت یهودیان داشته که توسط سلطان عثمانی درخواست‌ها رد شد؛ اما در نهایت در سال 1908 سلطان عثمانی توسط ترک‌های جوان در ترکیه برکنار و یهودیان از این فرصت برای پیگیری طرح خودشان استفاده کردند.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: در تشکیل دولت جعلی اسرائیل همیشه پای انگلیس در میان بودد،  شروع تحرکات برای بسیج اعراب علیه ترکان عثمانی در سال 1914 با نقش‌آفرینی لورنس عربستان، انعقاد معاهده سری (سایکس – پیکو)  بین انگلیس و فرانسه 1916 و همچنین اعلامیه بالفور در 1917  وزریر خارجه انگلیس در زمان جنگ جهانی اول و سند تعهد انگلیس برای ایجاد کشور جعلی اسرائیل در سرزمین فلسطین که در 1918 فروپاشی امپراتوری عثمانی و قیمومیت انگلیس بر فلسطین و شروع رسمی انتقال یهودیان از سراسر دنیا به فلسطین زیر نظر حاکم نظامی انگلیس و آژانس یهود همه نقش انگلیس در این مسئله است.

 مصری نژاد همچنین سند تحویل فلسطین  توسط آل سعود به یهودیان به‌عنوان دیگر تلاش انگلیس در تشکیل دولت جعلی اسرائیل اشاره کرد و ادامه داد: قیمومیت انگلستان بر فلسطین، استقرار آژانس یهود  در فلسطین و تملک زمینه‌های اعراب و مسلمانان به کمک حاکمان انگلیس، تشکیل گروه‌هایی شبه‌نظامی و ایجاد رعب و وحشت و کشتار، اخراج و آواره‌کردن و کوچ اجباری فلسطینیان و جایگزینی یهودیان و اتمام دوره قیمومیت انگلیس سیر اشغال فلسطین است.

 وی سپس به مسئله غیرواقعی خرید زمین توسط یهودیان اشاره کرد و گفت: با تمام تلاش‌هایی که کردند معاهده ظالمانه تقسیم فلسطین در 1947 در حالی تصویب شد که تنها 6 درصد اراضی فلسطین به طرق مختلف توسط یهودیان تملک شده و 94 درصد آن در تملک فلسطینان بود. 

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه به راه‌حل‌های نظامی و سیاسی برای حل مسئله فلسطین اشاره کرد و با بیان این که این راه‌حل‌ها به علل مختلف از جمله توطئه هیچ‌کدام نتوانسته دردی از فلسطینیان دوا کند و همچنان مسئله فلسطین پا برجاست، گفت: با مرور اینها به نظر می‌رسد تنها راه‌حل ممکن اتکا به نیروی درونی و مردم  مقاومت است.

وی افزود: روز قدس در کلام مقام معظم رهبری روز نابودی اسرائیل است؛ روز آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان است، روزی است که ملت‌ها بی‌واسطه مقامات رسمی، حرفشان را در دنیا مطرح می‌کنند، و اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس هم از لحاظ دینی و مذهبی است هم مسائل منطقه‌ای و جهانی و هم حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با جنایت استکبار و حمایت مردمی از محور مقاومت هم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.