تشریح نقش علمی و مطالبه‌گر بسیج اساتید استان اصفهان برطبق منویات مقام معظم رهبری

اصفهان اساتید
مسئول سابق کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد گلپایگان در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شاهین شهر؛

تشریح نقش علمی و مطالبه‌گر بسیج اساتید استان اصفهان برطبق منویات مقام معظم رهبری

مسئول سابق کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شاهین شهر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید نقش علمی و مطالبه‌گر بسیج اساتید استان اصفهان بر طبق منویات مقام معظم رهبری را تشریح کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب تربیت دانشجویان را هم طوری خواستند که با کردار و رفتار و تقوای شهید چمران مطابقت داشته باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حمیدرضا خدایی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شاهین شهر ضمن درود بی پایان بر مقام شامخ بنیانگذای جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدا همچنین آرزوی بلندای عمر رهبر معظم انقلاب، 31 خردادماه سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران را که بعنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده، گرامیداشت.

 وی با بیان این که بسیج اساتید یکی از اقشار بسیج است که بصورت خود جوش  در میان اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور شکل گرفته، اظهار کرد:  بسیج اساتید اهدافی مثل بسط فرهنگ بسیجی، دفاع از ارزشها و کمک و بستر سازی علمی را پیگیری می‌کند

خدایی ادامه داد: اما مقام معظم رهبری از اساتید بسیجی در سخنرانی‌ها  خود مطالبه گری‌هایی داشتند مرجعیت علمی، فرهنگی، جنگ نرم، جهاد تبیین، حرکت‌های جهادی، گفتمان سازی‌های علمی و مطالبه گری‌های مبتنی بر علم از جمله وظایفی بوده که امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اشاره فرموده‌اند.

مسئول سابق کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در ادامه به پیشینه و شکل‌گیری بسیج اساتید و ظرفیت ویژه آن در استان اصفهان اشاره به برشمردن خلاصه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: یکی از اقدامات به مو.قع و مهم در پی بیماری منحوس و جهان شمول کرونا در اسفند 1398 در مسئله تعطیل شدن آموزش بود که اساتید بسیجی در عرض3 روز آموزش حضوری را به آموزش مجازی تغییر دادند این اقدام بسیج اساتید باعث شد آموزش عالی کشور در دوران کرونا هرگز تعطیل نشود، الان هم با گذشت نزدیک به دو سال شاهد ترویج آموزش مجازی بعلاوه مزایای دیگری آن هستیم و بسیج اساتید در آموزش مجازی خوش درخشد.

خدای افزود: تشکیل گروه‌های جهادی و ستادی تحت عنوان طرح شهید سلیمانی یا همان طرح محله به محله جایگاه و نهادینه شدن آن توسط بسیج اساتید شکل گرفت و بسیج اساتید استان اصفهان هم در 170 مرکز در استان با تشکیل ستادهایی کمک‌های همدلانه را که در دوران کرونا توسط دانشگاهیان شکل گرفت را هدایت و انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین مطالبه‌گری که از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری است در بسیح اساتید به شدت در دوران کرونا پیگیری شد و انجام شد؛ مطالبه گری‌هایی در سطح وزارتخانه‌ها؛ بعنوان نمونه بازگشایی‌هایی که بصورت غیر اصولی در ایام کرونا اتفاق افتاد، نوروز اسفناکی در سال 99 داشتیم و باعث شیوع و همه گیری بیشتر کرونا شد که توسط بسیج اساتید استان مورد توجه بود و پیگیری شد.

 این استاد بسیجی بیان کرد: دو استاد بسیجی در استان داریم که ادعای ساخت داروی ضد کرونا داشتند پیگیری‌هایی جدی توسط بسیج اساتید استان انجام شد در سطح وزارتخانه بهداشت که در راستای تولید واکسن و دارو بود.

 خدایی گفت: فعالیت و اقدامات بسیج اساتید فقط محدود به حیطه کرونا نست، در حیطه زیست محیطی و آب هم که مهمترین مشکل استان اصفهان است، بطور جد ورود کرده از جمله با تاسیس اندیشکده آب و منابع طبیعی پیگیر مسائل بصورت فنی  و علمی است.

 وی سپس به سخنرانی ریاست محترم جمهور در سفر به اصفهان و تاکیدی که بر ارائه پیشنهاد و راهکار برای حل مشکلات در این حیطه توسط مجامع دانشگاهی داشتند اشاره کرد و گفت: اساتید بسیجی در دانشگاه‌های استان اصفهان پیش قراول هستند و با تاسیس اندیشکده و انجام و هدایت بسیاری پایان نامه‌ها دارند فعالیت می‌کنند.  

مسئول سابق کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با اشاره به این که آلودگی هوا از معضلات استان اصفهان است و در دو سال اخیر طبق گزارشات تعداد روزها با هوای پاک دوروز بوده است، تصریح کرد: کارگروه‌های مختلف بسیج اساتید به جد و مطالبه‌گرایانه  پیگیر این موضوع هستند.  

خدایی سپس به موضوع حوزه باروری و ناباروری بعنوان خط مشی مربوط به ازدیاد جمعیت که از تاکیدات مقام معظم رهبری در چند سال پیش در سخنرانی خود در مشهد اعلام کردند، اظهار کرد: در پی این سخنرانی اساتید ببسیجی اولین گروهی بودند که قدم به میدان گذاشتند و با تدوین کتب و تغییر 180 درجه‌ای در آموزش دانشگاه‌ها توانستند درسی تحت عنوان دانش خانواده را جایگزین درس تنظیم خانواده بکنند که دانش خانواده نه تنها به مسائل بهداشتی و روانی خانواده می‌پردازد بلکه به مسائل سبک زندگی اسلامی هم در دانشگاه‌ها می‌پردازد و در تمام دانشگاه‌ها تدریس می‌شود پیش قراولان این موضوع اساتید بسیجی بودند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری درفرمایشات اخیرشان هم از دانشمند بزرگ کاظمی آشتیانی نام بردند و از ما خواستند که جوانان را با نام ایشان آشنا کنیم،دانشمندی که بنیانگذار سیستم‌های باروری و ناباروری هستند.

خدایی با بیان این که طبق گزارشات سه میلیون زوج نابارور در ایران داریم، گفت: اگر خانواده آنها متوسط 4 نفر فرض کنیم بصورت غیر مستقیم 12 میلیون نفر درگیر این معضل هستند همین الان مراکزی در استان اصفهان و دیگر نقاط کشور هستند که دارند به این قشر کمک می‌کنند و ما جزو 4 کشور پیشرفته در این زمینه هستیم عمده آنهایی که در این زمینه کار می‌کنند همه جزو اساتید بسیج اساتید هستند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد علوم انسانی وارداتی را نیزمورد بحث قرار داد و اظهار کرد: بسیج اساتید در گفتمان سازی، جهاد تبیین و ترویج علوم انسانی ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، برای نمونه در دانشگاه آزاد اسلامی معاونت آموزشی به دو حوزه تقسیم شده که معاونت علوم انسانی بصورت مجزا داریم در حال تدوین کتب و بخش نامه‌ها و در جهادتبیین به شدت فعالند همچنین حوزه معماری اسلامی هم بسیج اساتید در آنها قدم گذاشته و در حال پیشبرد آن است. 

خدایی با بیان این که حوزه‌های بیشمار دیگری هم هست که بسیج اساتید در استان اصفهان ورود کرده و فعالیت‌هایی جدی دارد، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خودشان در نامگذاری این روز بعنوان سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران این را به فال نیک گرفتند و تربیت دانشجویان را طوری خواستند که با کردار و رفتار و تقوای شهید چمران مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.