مجموعه بسیج اساتید به دلیل نگاه مجاهدانه و بسیجی به مسائل استان کمک‌کار ویژه‌تر می‌تواند باشد

اصفهان اساتید
استاندار اصفهان در دیدار با بسیج اساتید استان گفت:

مجموعه بسیج اساتید به دلیل نگاه مجاهدانه و بسیجی به مسائل استان کمک‌کار ویژه‌تر می‌تواند باشد

استاندار اصفهان، گفت: مجموعه بسیج اساتید به دلیل نگاه مجاهدانه و بسیجی به مسائل به صورت ویژه‌تر می توانند در مسائل استان کمک کنند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، استاندار اصفهان در دیدار مسئول و اعضای سازمان بسیج اساتید استان اصفهان که در استانداری برگزار شد، گفت: مجموعه بسیج اساتید به دلیل نگاه مجاهدانه و بسیجی به مسائل به صورت ویژه‌تر می توانند در مسائل استان کمک کنند. 

سید رضا مرتضوی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و ایام شهادت سردار سلیمانی، گفت:  همانطور که مستحضرید استان اصفهان یک ظرفیت قابل توجهی از حیث ظرفیت دانشگاهی و پژوهشگر دارد.

 وی تصریح کرد: استان اصفهان نزدیک 13 درصد از پژوهشگران کشور را به خود اختصاص داده در حالی که 6 و چند دهم درصد از جمعیت کشور را دارد، همچنین در سایر منابع هم غالبا بین 5 تا 6 و 7 هستیم  یعنی در حوزه منابع انسانی یک کمی ویژه‌تر هستیم و تقریبا دوبرابر نیروی انسانی استان در بخش حوزه پژوهش و محققین و دانشگاهی جمعیت داریم که این یک نقطه قوت ویژه است که الهام گرفته از العلم و سلطان یک اقتداری در حوزه این مباحث و نگاه عالمانه به مسائل در مجموعه استان وجود دارد که این ظرفیت ویژه‌ای است.

مجموعه بسیج اساتید با نگاه مجاهدانه و بسیجی کمک‌کار ویژه‌تر در مسائل استان است

استاندار اصفهان بیان کرد: کنار اینها مجموعه بسیج اساتید به دلیل این که با نگاه مجاهدانه و بسیجی به مسائل نگاه می‌کنند و از حیث خیرخواهی و از سر اخلاص مسئله را تحلیل می‌کنند لذا به صورت ویژه‌تر می توانند در مسائل استان کمک کنند.  

مرتضوی گفت: لکن بعضی از حوزه‌ها که اشاره شد مباحث قابل تامل و زمان بری می‌باشد لازم است در حوزه تخصصی خودش مورد بحث قرار گیرد.

وی با بیان این که چاره ‌ای نداریم که ظرفیتهای مختلفی که در استان وجود دارد در تصمیم سازیها مشارکت بدهیم به این نکته که تصمیم‌گیری یکجا اتفاق می‌افتد اشاره کرد و افزود: موازی کاری اتفاق نمی‌افتد، لکن از این باب که بعضا به دلیل هم افزا نبودن این مباحث می‌تواند حواشیمان را زیاد کند، باید در این موضوع هم افزا کردن را دنبال کنیم.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان این که مثلا در بحث آب این موضوع وجود دارد، تصریح کرد: همان روزهای اول ده دوازده گروه آمدند و در خصوص آب گزارش دادند که همان موقع به این جمع بندی رسیدم که باید یک محوریتی در حوزه آب شکل بگیرد و بعضی از این ظرفیتها را به استمداد بطلبد و بعضیها را متوقف کند.

وی گفت: لذا  قرارگاه آبی شکل گرفت که 61 جلسه با گروههای مختلف در همین دوسه ماهه گذاشته شده، همچنین 11 جلسه در سطح ملی، 4 جلسه در مجموعه مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری ،16جلسه در سطح معاون اول وزرا که 4 تا با معاون اول و تعدادی از وزرا بوده و 12 تا  با جمعیتهای وزرا و در حاشیه دولت که کارهای خیلی خوبی دارد اتفاق می افتد که همه در اثر نگاه هم افزایی قرار گاه آب شکل گرفته است.

 در حوزه معضلات فرهنگی اجتماعی خیلی پدافندی عمل می‌کنیم

مرتضوی بیان کرد: در حوزه‌های مختلفی که اشاره شد انصافا معضلات جدی داریم خیلی پدافندی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی عمل می‌کنیم.

عمل آفندی در کنار پدافندی جهت ارتقای 8 یا 16 فضلیت در برنامه چهار ساله است

وی تصریح کرد:  16 تا از مسائل و مشکلات که در حوزه های  اجتماعی بعنوان معضلات شاخص شناسایی شده دارد روی آن بحث می شود دنبال این هستیم که با تشکیل کارگروههایی پیرامون اینها کار تخصصی انجام بگیرد که هر کدام بصورت برنامه‌ریزی شده سیاست گذاری کنند در کل استان و اجرا و نظارت و مدیریت کنند.  

 در تثبیت و ارتقا فضیلیت‌ها زیر ساخت های فکری بسیج اساتید کمک‌های بزرگی می‌تواند باشد

استاندار اصفهان ادامه داد: با این نگاه که در کنار کار پدافندی روی آفند هم عمل کنند که مثلا در برنامه چهار ساله 8 یا 16 فضلیت را در جامعه ارتقا دهیم و تثبیت بعضی فضیلتها عمل شود که همه زیرساختهای فکری که اساتید اشاره کردند کمک های بزرگی می‌تواند باشد.

وی با اذعان به این که در بخشهای مختلف که یکی حوزه پژوهش بود هم باید روی آن تامل شود که در این بخش هم خیلی معضل داریم، عنوان کرد: با توجه به سابقه‌ای که در این حوزه و در حوزه دانشگاه دارم و انجام نزدیک 16 طرح با صنعت در گذشته، بخشی از مشکلات را متوجه خود جامعه دانشگاهی می دانیم یعنی نزدیک نزدیک 80 درصد.

در حوزه پژوهش اعتماد ساز عمل نمی‌کنیم/برای شکستن سدها بچه‌های بسیجی و انقلابی بیایند وسط

استاندار اصفهان گفت: در حوزه پژوهشی اصلا اعتماد ساز عمل نمی‌کنیم و اگر بخواهیم این سدها را بشکنیم باید بچه های بسیجی و انقلابی بیایند وسط، آنجاهایی که شرکتهای فناور این تیپی آمده‌اند وسط دارند کارهای بزرگ می‌کنند.

وی در پایان  با تاکید بر این که بحثهای تخصصی منتقل و  از طریق معاونتهای پیگیری شود، گفت: انشاالله کارهای موثر با هم تعریف کنیم لکن اگر ایده و طرح بیاید دستور می دهیم جلسه و پیگیری شود.

 انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.