در استفاده از روش‌های بلوغ محبت در خانواده‌ها و رسانه‌های غفلت کرده‌ایم

اصفهان اساتید
یک عضو مشاورین بسیج اساتید کاشان گفت:

در استفاده از روش‌های بلوغ محبت در خانواده‌ها و رسانه‌های غفلت کرده‌ایم

یک عضو مشاورین بسیج اساتید کاشان با اشاره به این که یک مسئله این است بدون این که روی خودمان تمرکز داشته باشیم هر اتفاقی در خانواده می‌افتد گردن دیگری می‌اندازیم، بر مبحث محبت و بلوغ محبت تاکید کرد و گفت: در استفاده از روش‌های بلوغ محبت در خانواده‌ها و رسانه‌های غفلت کرده‌ایم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، داود قاسم زادگان روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در وبینار «زندگی لذت بخش» که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان توسط بسیج اساتید دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان با همکاری کلینیک روانشناسی آتیه برگزار شد، با اشاره به این که یک مسئله این است بدون این که روی خودمان تمرکز داشته باشیم هر اتفاقی در خانواده می‌افتد گردن دیگری می‌اندازیم، بر مبحث محبت و بلوغ محبت تاکید کرد و گفت: در استفاده از روش‌های بلوغ محبت در خانواده‌ها و رسانه‌های غفلت کرده‌ایم. 

وی با اشاره به این که مسائل خانواده‌گی بسیاری از خانواده‌های ما را درگیر کرده است، اظهار کرد: یک مسئله این است بدون این که روی خودمان تمرکز داشته باشیم هر اتفاقی در خانواده می‌افتد گردن دیگری می‌اندازیم در حالی که امام علی علیه السلام می‌فرمایند: هر کس خود را بشناسد می‌تواند خدای خود را بشناسد.

 این روانشناس بالینی تاکید کرد: تمرکز باید روی خودمان باشد باید رفتارهای خودمان را زیر نظر داشته باشیم چه رفتارهایی داشته‌ایم چند بار طرف مقابل را ناراحت کرده‌ایم.

قاسم زادگان در ادامه با بیان این که نکته مهم دیگر این است که به محض این که زندگی مشترک آغاز می‌شود، آن زندگی متولد شده است، گفت: این زندگی نیازمند یک بانک عاطفی است، باید کسی در آن سرمایه‌گذاری کرده باشد و سرمایه گذار می‌خواهد و یک نفر هم باید از این سرمایه‌گذاری که می‌شود بهره ببرد.

وی ادامه داد: باید سرمایه گذاری عاطفی داشته باشیم هیچ بانکی بدون این که سرمایه گذای کنیم وام نمی دهد نحوه سرمایه‌گذاری این است که یکسری فعالیت‌ها انجام دهیم منتها بر طبق اصول روانش شناسی یک قانون مهم دارد به ازای هر 5 کار مثبت اگر یک کار اشتباه نسبت به همسر و فرزند اتفاق بیفتد طراز صفر می‌شود، یعنی برمی‌گردد به خود فرد روزانه چند کار مثبت و مفید و چند کار اشتباه انجام می‌دهد.

 وی با بیان این که در منابع و تحقیقلت روانشناسی حداقل ده سرفصل برای این مهم در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: یکی از موارد این که رابطه عاطفی خوبی باید شکل بگیرد یعنی این که محبت را بلوغ بدهیم.

این روانشناس بالینی با اشاره به این که بلوغ محبت از طرق مختلف سمعی، بصری، لمسی محقق می‌شود، تاکید کرد: در این رابطه باید طرق مختلف استفاده و بررسی شود و حتما هم دو طرفه باشد.

قاسم زادگان گفت: مشکل اینجاست که در کشور ما نه در فیلم‌ها و نه در خانواده‌ها این‌ها را نشان نمی‌دهیم، فرزندان محبت پدر و مادرشان نسبت به همدیگر را نمی‌بینند  و طبق نظریه یادگیری مشاهده‌ای چون ما نمی‌بینیم یاد نمی‌گیریم، اجرا نمی‌کنیم در نتیجه بچه‌های ما هم نمی‌بینند و یاد نمی‌گیرند پس دچار یک رابطه سرد عاطفی در خانواده‌ها شده‌ایم.

وی با اشاره به این که در استفاده از روش‌های بلوغ محبت در خانواده‌ها و رسانه‌های غفلت کرده‌ایم، اظهار کرد: در حالی که این‌ها باعث می‌شود پایه‌های زندگی ما محکم‌تر شود و کمک می‌کند به ما برعلیه شبکه‌های معاندی که انواع سریال‌های فارسی زبان تولید می‌کنند، در ده سال اخیر اگر فقط سریال‌های ترکیه‌ای را در نظر بگیریم متوجه عمق فاجعه می‌شویم، روی استفاده از نظریه یادگیری مشاهده‌ای تمرکز کردند که می‌بینیم به تدریج روابطی مخرب را مطرح کردند که هیچ جای دنیا چنین روابطی را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.