حجاب تاج بندگی‌ست/در پازل جامعه عفاف‌ و حجاب در کنار هم چیده شوند

اصفهان اساتید
یادداشت رئیس آموزشکده فني و حرفه‌ای دختران كاشان؛

حجاب تاج بندگی‌ست/در پازل جامعه عفاف‌ و حجاب در کنار هم چیده شوند

رئیس آموزشکده فني و حرفه‌ای دختران كاشان در یادداشتی به مناسبت هفته‌ی عفاف‌ و حجاب تحت عنوان "حجاب تاج بندگی‌ست"، می‌نویسد: در پازل جامعه عفاف‌ و حجاب در کنار هم چیده شود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نگین معزي رئیس آموزشکده فني و حرفه‌ای دختران كاشان در یادداشتی به مناسبت هفته‌ی عفاف‌ و حجاب تحت عنوان "حجاب تاج بندگی‌ست"، می‌نویسد: در پازل جامعه عفاف‌ و حجاب در کنار هم چیده شود.

 

 در این یادداشت آمده است:

خداوند مهربان در آیه ۵۹ سوره مبارکه أحزاب می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا».

ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﺖ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻧﺖ ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺆﻣﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﮕﻮ: ﭼﺎﺩﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻭ ﭘﻮﺷﻨﺪ [ﺗﺎ ﺑﺪﻥ ﻭ ﺁﺭﺍﻳﺶ ﻭ ﺯﻳﻮﺭﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﻳﺪ ﻧﺎﻣﺤﺮﻣﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﻴﺮﺩ.] ﺍﻳﻦ [ﭘﻮﺷﺶ] ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ [ﺑﻪ ﻋﻔﺖ ﻭ ﭘﺎﻛﺪﺍﻣﻨﻲ] ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﻮﻧﺪ ﻧﺰﺩﻳﻚ‌ﺗﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ [ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺍﻫﻞ ﻓﺴﻖ ﻭ ﻓﺠﻮﺭ] ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﺍﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ.

آری؛ هیچ حکمی از احکام الهی بی‌حکمت نیست.

عفاف و حجاب دو موضوعی هستند که در پازل جامعه باید در کنار هم چیده شوند و این‌که بخواهیم تنها یکی را مورد توجه قرار داده یا به صورت جداگانه به آنها بپردازیم، قابل قبول نمی‌باشد. دختر جامعه ما نیز در صورتی می‌تواند محجبه معرفی شود که علاوه بر داشتن پوشش اسلامی، عفت، حیا و پاکدامنی در رفتار و سکنات او نیز به خوبی قابل رویت باشد در غیر این صورت هیچ‌گاه نخواهد توانست حجاب کامل را در جامعه به منصه ظهور بگذارد.

ارزشمندی حجاب اختصاص به اسلام ندارد و ادیان مهم آسمانی نیز به مساله عفاف و حجاب به عنوان اصلی‌ترین مسائل مربوط به زنان اشاره کرده‌ و آنها نیز هراسی به خود راه نداده‌اند.

شاید امروز در دوران کرونا حقیقت حجاب و آثار متعدد اجتماعی آن بیشتر قابل درک باشد چون در این روزها پویش ما ماسک می‌زنیم تبدیل به یک گفتمان ملی شده چرا که زدن ماسک جلوی انتشار ویروس کرونا را می‌گیرد و نزدن آن سلامت اجتماعی را به خطر می‌اندازد. حجاب نیز همینگونه است چون رعایت کردن یا نکردن آن پیامدهای اجتماعی دارد و یک مساله شخصی صِرف نیست، رعایت حجاب، از انتشار ویروس خطرناک بی‌حیایی جلوگیری می‌کند و به دنبال آن آرامش را برای جامعه و خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد و جلوی استثمار زنان توسط شیادان و صیادان را می‌گیرد، همانطور که بی‌حجابی ابتدا عنصر عفت بانوان و غیرت مردان را از بین می‌برد و پس از آن نیز بنیان خانواده‌ها را متزلزل می‌کند و آرامش معنوی جامعه را سلب می‌نماید.

انتها پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.