بیست و یکم تیرماه 1400 سالروز قیام مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب گرامی باد

اصفهان اساتید
کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد دولت آباد؛

بیست و یکم تیرماه 1400 سالروز قیام مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب گرامی باد

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد با صدور پیامی بیست و یکم تیرماه 1400 سالروز قیام مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب گرامی داشت.

 به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد با صدور پیامی بیست و یکم تیرماه 1400 سالروز قیام مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب گرامی داشت.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام در طول تاریخ به ویژه از دوران پهلوی به بعد مسئله اسلام‌زدایی در قالب کشف حجاب بوده است. غرب‌گرایان ایرانی با تکیه بر منابع مالی و خط مشی سیاسی از غرب در صدد برآمدند تا برای توسعه نفوذ غرب در ایران دست به دامان رواج حجاب‌زدایی و جریان کشف حجاب شوند و رضا خان که مدت‌ها در ترکیه به سر برده و تحت تاثیر اقدامات مصطفی کمال آتاتورک رهبر جمهوری‌خواه ترکیه به ویژه مسئله کشف حجاب قرار گرفته بود درصدد برآمد تا کشف حجاب اجباری را در ایران انجام دهد که با مخالفت مردم و روحانیون مواجه شد و در نهایت منجر به قیام مردم در هجدهم تا بیست و دوم تیرماه 1314 شد.

بنابراین مسئله حجاب و عفاف در فرهنگ ایران اسلامی تا آنجا حائز اهمیت است که مردم برای پاسداری از آن از جان خود گذشتند و چه خون‌هایی که به پای آن ریخته شده است ولی افسوس که برخی این حادثه تاریخی را فراموش کرده و همچنان در جبهه دشمن در جهت حجاب‌زدایی قرار گرفته‌اند. گو اینکه این افراد غافلند که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن به اهمیت حجاب و پوشش اسلامی اشاره کرده و برای استحکام جامعه اسلامی آن را یک ضرورت دانسته و می‌فرماید حجاب زن نشانه پاکدامنی، پرهیزکاری و مایه خیر و برکت است.( سوره نور آیه 60، سوره احزاب آیه 33 )

بنابر این برماست که با تاسی به قرآن کریم و به پاس خون‌های پاک مردم در قیام مسجدگوهر شاد و به منظور شخصیت و احترام بخشیدن به مقام والای زن و سد نمودن راه ورود فساد و شهوات نفسانی در حفظ و نگاه‌داری از این مهم تلاش مضاعف نماییم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.