بلایی که دولت‌مردان بر سر مردم آوردند از جنگ بد‌تر بود/ حل مشکلات با حضور حداکثری و انتخاب اصلح

اصفهان اساتید
یک استاد دانشگاه گفت:

بلایی که دولت‌مردان بر سر مردم آوردند از جنگ بد‌تر بود/ حل مشکلات با حضور حداکثری و انتخاب اصلح

یک استاد دانشگاه در نشست سیاسی«چیستی، چرایی، چگونگی انتخابات»، گفت: بلایی که دولت‌مردان بر سر مردم آوردند از جنگ بد‌تر بود ، الان حضور حداکثری و انتخاب اصلح در حل مشکلات کشور تأثیرات بسزایی دارد.

به گزارش دفتر رسانه و نهضت استادی بسیج اصفهان، محسن نصری در نشست سیاسی«چیستی، چرایی، چگونگی انتخابات» که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد استان اصفهان با همکاری بسیج اساتید استان و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد، گفت: بلایی که دولت‌مردان  بر سر مردم آوردند از جنگ بد‌تر بود ، الان حضور حداکثری و انتخاب اصلح در حل مشکلات کشور تأثیرات بسزایی دارد.

نصری با اشاره به اهمیت  مسأله انتخابات در کشور اظهار داشت:  سرنوشت ما از  سطح روستا تا ریاست جمهوری با  انتخاب ما در هنگام انتخابات تعیین می‌شود و به همین دلیل به جهت این‌که  سرنوشت چهار ساله روستا، شهر و کشور  بستگی به انتخاب ما دارد باید حواسمان را جمع کنیم.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان این‌که ما در هنگام بیماری اگر از یک دکتر نتیجه نگرفتیم، دست روی دست نمی‌گذاریم و دکترمان را تغییر می‌دهیم، گفت:  برگزاری انتخابات نیز به همین منظور  صورت می‌گیرد تا در صورتی که  ضعفی به وجود آمده  انتخابی دیگر انجام شود.

وی عدم انتخاب فرد اصلح در انتخابات‌ها را عامل  بسیاری از مشکلات و تضعیف جامعه دانست و بیان کرد: باید در انتخابات به فردی رأی دهیم که اصلح است و کارآمدی  لازم جهت  تصدی مسؤولیت آن را داشته باشد.

نصری  با بیان این‌که  عدم حضور در انتخابات مشکلات را مضاعف می‌کند، گفت: اگر فرد یا افرادی در طول دوره مسؤولیت خود نتوانسته‌اند وظایف  خود را به درستی انجام دهند، ما نباید با عدم حضور با دشمنانمان  همراهی کنیم.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان این‌که دشمنان  در طول ۴۲ سال گذشته از هر روشی برای  ما مشکل ایجاد کردند  و ما را مورد تهاجم قرار دادند، ادامه داد: اکنون  می‌گویند  ما با مردم ایران همدرد هستیم و مردم  نباید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، این درخواست دشمنان نشانه  عدم دلسوزی آنان برای مردم کشورمان است و در حالی این خواسته را از ما دارند که به خونمان تشنه هستند

وی حضور حداکثری و انتخاب اصلح را دو اصل مهم در  انتخابات دانست و گفت:  توجه جدی مردم به این دو اصل  در راستای حل مشکلات کشور تأثیرات بسزایی دارد.

نصری افزود: حضور حداکثری در انتخابات  به اقتدار و امنیت کشور کمک  کرده و پشتوانه مردمی که  فرد منتخب دارد توطئه‌های دشمنان را  خنثی می‌کند و اگر حضور مردم در انتخابات درصد بالایی داشته باشد، رئیس جمهور در مجامع بین‌المللی اقتدار بیشتری خواهد داشت

استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ خبرنگار در هنگام برگزاری انتخابات‌ها، گفت: خبرنگاران  از سرتاسر جهان برای رصد انتخابات و اهمیت آن در بین مردم  به کشور ما می‌آیند تا درصد مشارکت مردم را بدانند.

وی درباره چگونگی انتخاب فرد اصلح و کار آمد برای اداره کشور، گفت:  دانش‌آموزان در ارزیابی دروس خود نمره ۱۰ تا ۲۰ را کسب می‌کنند و کسی که نمره ۱۰ هم کسب می‌کند قبول است ولی کسی نمونه است که  نمره ۲۰ را کسب کند، انتخاب فرد اصلح یعنی ببینیم چه کسی نمره بالاتری در  بین مابقی کاندیداها دارد و آن شخص را انتخاب کنیم.

نصری با اشاره به مسأله تأیید صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان از بین نفرات واجد شرایط، افرادی که بین نمره ۱۰ تا ۲۰ را کسب کردند بر می‌گزیند و در این صورت مردم باید فرد نمونه را تشخیص دهند.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان این‌که نباید در انتخابمان غفلت کرده و فردی با نمره پایین را انتخاب کنیم، افزود: کسی که نمره پایینی کسب کرده یعنی این‌که توان او برای اداره کشور هم کم است و همچنین ممکن است وسوسه شده و دچار خطاهای مختلف شود و به فکر ثروت و قدرت باشد.

وی در پاسخ به این‌که از کجا بدانیم کسی که در  بین مابقی اصلح‌تر است،  برای  مردم بهتر کار می‌کند، بیان کرد: شاخصه‌ها و ملاک‌های رهبر معظم انقلاب که  در نوروز امسال  بیان شد می‌تواند ما را در انتخاب فردی که دلسوز مردم و کشور باشد کمک کند.

نصری با تأکید بر  تقوا داشتن فرد کاندیدا بیان کرد:  ما باید در انتخابمان علاوه بر جناح، مدرک تحصیلی با سایر ویژگی‌ها بخصوص ایمان و تقوای فرد را در نظر بگیریم.

استاد دانشگاه اصفهان دست‌پاکی را  هم از  ملاک‌های مهم در انتخاب فرد اصلح دانست و گفت: ساده‌زیستی، موفقیت در سوابق کاری، و مخالف فساد بودن بسیار مهم است، کسی که به فکر زندگی در رفاه باشد نمی‌تواند  مردم را درک کند  و از قدیم هم چنین گفته‌اند که سواره از پیاده خبر ندارد.

وی  همچنین بیان کرد:  اندیشه و دید فرد هم  برای مشکلات و حل آن مهم است،  این‌که فرد با تکیه بر چه چیزی  قصد در حل مشکلات دارد را  باید مورد توجه قرار دهیم.

نصری با تأکید بر لزوم تحقیق جدی در  انتخاب فردی در انتخابات، افزود: مشورت گرفتن از افراد با تجربه و متخصص و همچنین کمک خواستن از خداوند متعال می‌تواند به ما در انتخاب فرد اصلح کمک کند.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان این‌که  عده‌ای پس از ۸ سال می‌گویند اگر ما نبودیم وضعیت بدتر از الان بود و قحطی می‌آمد، گفت:  بلایی که دولت‌مردان  بر سر مردم آوردند از جنگ بد‌تر بود، اقتدار دفاعی کشور حاصل زحمات مرد بزرگ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات تلوزیونی، اظهار داشت:  بعضی از کاندیداها مانند انتخابات سال ۹۶  قصد دارند با تخریب دیگری محبوبیت خود را افزایش دهند، تخریب در مناظرات نشان دهنده این است که فرد  از کم‌ترین سطح اخلاق برخوردار است و چنین فردی توان  مدیریت در این جایگاه مهم را ندارد، مردم  باید بصیرت لازم را در این خصوص داشته باشند، وعده‌های کاندیداها هم نباید با هدف جلب آرا باشد.

نصری با بیان این‌که  اقتدار کشورمان به دلیل حضور همیشه مردم در صحنه است، بیان کرد: مردم نارضایتی‌هایی دارند ولی نباید با عدم حضور آن را  بیان کنند بلکه اعتراض خود را با مشارکت حداکثری در انتخابات نشان دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.