انقلاب علمی در کشور و استان نیاز ویژه ای است/ اقدامات علمی در حوزه مسئله آب و کرونا رقم خورد

اصفهان اساتید
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان؛

انقلاب علمی در کشور و استان نیاز ویژه ای است/ اقدامات علمی در حوزه مسئله آب و کرونا رقم خورد

محمد باقری در نشست گرامیداشت «بررسی ابعاد شخصیتی شهید محسن فخری زاده» با بیان این که نیاز به انقلاب علمی در کشور و بخصوص در استان اصفهان نیاز ویژه ای است، گفت: اقدامات علمی توسط اندیشکده ها، گروههای مسئله محور و استادان ما بویژه در حوزه مسئله آب و کرونا رقم خورده است.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، محمد باقری در نشست گرامیداشت «بررسی ابعاد شخصیتی شهید محسن فخری زاده» که به همت بسیج اساتید دانشگاه کاشان  با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام  معظم رهبری در دانشگاه کاشان و همزمان با هفته پژوهش برگزار شد، با بیان این که نیاز به انقلاب علمی در کشور و بخصوص در استان اصفهان نیاز ویژه ای است، گفت: اقدامات  علمی توسط اندیشکده ها، گروههای مسئله محور و استادان ما بویژه در حوزه مسئله آب و کرونا رقم خورده است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در ابتدا ضمن تبریک هفته پژوهش و گرامیداشت یاد و خاطره  شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، همچنین گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند هسته ای شهید فخری زاده گفت: به سالگرد شهادت سردار دلها شهید سلیمانی نزدیک می شویم که برگزاری ویژه و خاصی در سطح استان بویژه دانشگاههای کاشان خواهیم داشت. 

 وی با اشاره به این که در حوزه علم و پژوهش باید اقدامات ویژه ای انجام دهیم، گفت: این محور مهم بیانیه گام دوم است و دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت کشور  قلمداد می شود.

باقری اظهار کرد: استعداد علم و تحقیق در ملت ما بویژه در بین دانشگاهیان و نخبگان از متوسط جهان بالاتر است الان رتبه 16 را در میان بیش از 200 کشور جهان داریم و این در حالی رقم خورده که بیشترین تحریمهای مالی و علمی را در سراسر دنیا داشته ایم.

وی سپس با اشاره به ظرفیتهای علمی دانشگاهی در سطح استان با بیش از 120 مرکز آموزش عالی و دانشگاه و بیش از 7 هزار نفر استاد، اظهار کرد: این ظرفیت ویژه و خاصی برای رسیدن به قله های رفیع دانش ایجاد می کند.

باقری با اشاره به نگاه پژوهشی مجموعه های علم محور بسیج و  ظرفیتهای علمی راهبردی با نگاه حل المسائلی تصریح کرد: در همین راستا اندیشکده های بسیج اساتید مجموعه ای به هم پیوسته از استادان و سایر پژوهشگران و صاحب نظران  تشکیل شده که در حوزه های رصد، پایش و بررسی مسائل، ایده پردازی می کنند و برنامه و  سیاست گذاریهای ویژه و خاصی انجام می دهند و نسبت به یافته های خود مطالبه گری هم دارند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: خوشحالیم که در سطح شهرستانهای استان و شوراهای راهبردی پژوهشی 35 مسئله قابل بررسی شناسایی و اقدامات  علمی و خاصی انجام شده است، بویژه در حوزه مسائل فرهنگی مجموعه بسیج اساتید شهرستان کاشان طرح علمی مسجد محوری را اجرا کرده و موفق بوده است.

وی با بیان این که مطالبه گریهایی خوبی پیرامون مسائل مختلف در سطح علمی توسط نخبگان و اساتید بسیجی رقم خورده است، بیان کرد: در حوزه مسائل آب اندیشکده و گروههای مسئله محورتوانسته اند، اقدامات خوبی انجام داده  بوِیژه در خصوص سیل گلستان و سیل اخیر اهواز و خوزستان اتفاقاتی را رقم  زذه و پیشنهاداتی  ارائه کرده اند.

باقری اظهار کرد: در حوزه شهر طیب اندیشکده شهر اسلامی راه اندازی شده، در حوزه گیاهان دارویی بطور ویژه اقدامات خاصی انجام شده، در حوزه گردشگری و فضای مجازی اقدامات انجام گرفته و ظرفیت ویژه وجود دارد

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان سپس به اقدامات ویژه استادان و دانشمندان این استان در تولید داروی کرونا اشاره کرد و گفت: این دستاوردها در حال اخذ مجوزهای قانونی هستند، همچنین تولید ونتیلاتور و برخی دستگاههای دیگر هم به همت استادان و پژوهشگران رقم خورده است.

 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.