تحول مدنظر رهبر انقلاب با «خواسته عمومی»محقق می شود

اصفهان اساتید
یادداشت مجتبی جعفری؛

تحول مدنظر رهبر انقلاب با «خواسته عمومی»محقق می شود

عضو کارگروه مطالبه‌گری بسیج اساتید استان اصفهان؛ با توجه به اهمیت خاص سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در روز سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ در مشهد مقدس و لزوم عنایت و توجه بیش از پیش به تاکیدات رهبری انقلاب در خصوص تحول و تحول آفرینی؛ در در یادداشتی با عنوان «تحول در جامعه اسلامی کاری همیشگی» می‌نویسد: سخن گفتن از تحول، یک امر امروزی نیست بلکه امری است که جامعه ما پیوسته به آن نیازمند بوده و رهبر معظم انقلاب به این مسئله تحول در زمان‌های مختلفی اشاره کرده و در سخنان نوروزی 1402 تحول مدنظر رهبر انقلاب با «خواسته عمومی» محقق می‌شود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری عضو کارگروه مطالبه‌گری بسیج اساتید استان اصفهان؛ با توجه به اهمیت خاص سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در روز سه شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ در مشهد مقدس و لزوم عنایت و توجه بیش از پیش به تاکیدات رهبری انقلاب در خصوص تحول و تحول آفرینی؛ در یادداشتی با عنوان «تحول در جامعه اسلامی کاری همیشگی»  می‌نویسد: سخن گفتن از تحول، یک امر امروزی نیست بلکه امری است که جامعه ما پیوسته به آن نیازمند بوده و رهبر معظم انقلاب به این مسئله تحول در زمان‌های مختلفی اشاره کرده و در سخنان نوروزی 1402 تحول مدنظر رهبر انقلاب با «خواسته عمومی» محقق می‌شود.

 

جعفری در ابتدای یادداشت در خصوص تبیین مفهوم تحول در اندیشه رهبر انقلاب با توجه به «سخنرانی اول سال 1402» در جوار حرم مطهر ثامن الائمه؛ آورده است: بدیهی است بزرگترین تحولی که در تاریخ اخیر کشورمان سراغ داریم خود انقلاب اسلامی است که در آن یک نظام طاغوتی فاسد کنار گذاشته شد و یک نظام توحیدی جای آن را گرفت و در این نظام توحیدی، امام راحل به  عنوان شخصی حکیم، فقیه و جامع شرایط برای مدیریت جامعه اسلامی در راس آن قرار گرفت. در ادامه نیز مقام معظم رهبری با داشتن همین شرایط، سکان‌دار این جامعه شدند.

وی می نویسد: اما نکته مهم این است که خود امام راحل نیز پس از انقلاب فرمودند که تصور نکنید که با تحقق انقلاب کار تمام شده است بلکه تازه کار شروع شده و برای تکمیل کار، کارهای بزرگی باید انجام شود. در واقع انقلاب اسلامی مجموعه‌ایست از تحولات فراوان که پیوسته باید در جامعه در همه حوزه‌ها رخ دهد. بنابراین سخن گفتن از تحول، یک امر امروزی نیست بلکه امری است که جامعه ما پیوسته به آن نیازمند است که رهبر معظم انقلاب به این مسئله تحول در زمان‌های مختلفی اشاره کرده اند.  به‌ طور خاص می‌توان به بعضی سخنرانی‌های ایشان در سال‌های ۸۵ و ۸۶ اشاره کرد که ناظر به همین مسئله تحول بوده است. شاید بتوان گفت امری که موجب تفاوت سخنان نوروزی رهبر انقلاب با سخنرانی‌های پیشین ایشان می‌شود این است که در این مقطع رهبر انقلاب، تحول را از عموم مردم خواستار شدند. علت این امر را نیز در همین سخنرانی اخیر به آن مشخص کردند و آن اینکه برای اینکه کاری حتما تحقق یابد باید تبدیل به یک خواسته عمومی بشود و ایشان در همین راستا مسئله تحول را برای عموم و نه فقط برای خواص مطرح کردند. آری امروز همه مردم در همه حوزه‌ها باید درخواست کننده و متقاضی تحول باشند تا تحول اساسی در کشور و جامعه ما تحقق یابد.

جعفری در تبیین نقاط متعدد قوت نظام و برشمردن دلایل مخالفت دشمنان با انقلاب اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)؛ می‌نویسد: نقاط قوت یا همان زمینه‌های تحول نیز در جامعه ما فراوان است: بنیه درونی مستحکم نظام اسلامی و وجود دینی جامع و کامل به نام اسلام و داشتن روحیه جهادی و داشتن سنت‌های قوی انسانی متعالی از نقاط قوت جامعه و کشور ماست که به کمک این‌ها می‌توان نقاط ضعف را از بین برد. نقاط ضعف، چه در حوزه اقتصادی مثل وابستگی به دلار و تورم و گرانی و مانند آن‌ها و چه در حوزه‌های فرهنگی مثل کمرنگ شدن حجاب در بخشی از مردم و چه در حوزه‌های سیاسی مثل نگاه غرب ‌گرا در پاره‌ای از افراد، مواردی است که با اتکاء به همان نقاط قوت و موفقیت‌هایی که تحت تاثیر آن نقاط قوت حاصل شده است می‌توان با این نقاط ضعف مبارزه کرد.

نکته پایانی که باید به آن اشاره کرد این است که با توجه به مطالبی که بیان شد مبنی بر اینکه تحول در جامعه یک کار مداوم و پیوسته است، تذکر نسبت به این تحولات نیز باید پیوسته انجام شود. در همین راستا رهبر انقلاب مطالبی را مکرر تاکید می‌کنند و باید این تاکید‌های ایشان را از مصادیق دعوت به استقامت در راه حق و حفظ مسیر تحول در جامعه دانست که ایشان در همین سخنرانی اخیر نیز به این مسئله اشاره کردند. آری  تکرار دعوت افراد به پایمردی در مسیر حق را نباید  صرفا یک تکرار دانست بلکه این مصداق استقامت است جالب است که در مضامین دین اسلام و در آیات قرآن نیز مواردی از تکرار و دعوت به تذکر مشاهده می‌شود که آنها نیز دلایل عقلایی خود را دارد. نمونه بارز آن همین نمازهای یومیه هست که مردم مسلمان شبانه روز بارها قرائت می‌کنند اما اینها را از مصادیق تکرار نمی‌دانند بلکه برای ماندن در مسیر حق آن را ضروری می‌دانند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.