مطالبه‌گری از قوه قضاییه برای برخورد با صنایع آلاینده و تعیین مجازات متناسب ترک فعل مدیران

اصفهان اساتید
اندیشکده آب و محیط زیست بسیج اساتید استان اصفهان؛

مطالبه‌گری از قوه قضاییه برای برخورد با صنایع آلاینده و تعیین مجازات متناسب ترک فعل مدیران

اندیشکده آب و محیط زیست بسیج اساتید استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای مسئله آلودگی شدید هوای اصفهان و چند شهرستان را به شدت مورد مطالبه قرار داده و اعلام کرده: از قوه محترم قضایی درخواست برخورد با صنایع آلاینده و تعیین مجازات متناسب در خصوص ترک فعل مدیران در خصوص عدم اجرای قانون هوای پاک را دارد

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، اندیشکده آب و محیط زیست بسیج اساتید استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای مسئله آلودگی شدید هوای اصفهان و چند شهرستان را به شدت مورد مطالبه قرار داده و اعلام کرده: از قوه محترم قضایی درخواست برخورد با صنایع آلاینده و تعیین مجازات متناسب در خصوص ترک فعل مدیران در خصوص عدم اجرای قانون هوای پاک را دارد.

 

متن مطالبه بدین شرح است:

بحث هوای پاک و آلودگی در این روزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. این موضوع که از سال‌های گذشته بویژه در ایام سردی هوا بعنوان مساله بغرنجی مطرح بوده و هست، هر سال نه فقط بهتر نشده که روزبروز وضعیت اسفبارتری را پیدا می کند و متاسفانه هیچ خبر امیدوار کننده‌ای در خصوص حل این مسئله به گوش نمی‌رسد. تعطیلی‌های مکرر مدارس و دانشگاهها برای جلوگیری از افزایش آلودگی و البته برای سلامت مردم به حدی رسیده است که به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها و مدارس در بسیاری از شهرستان‌های اصفهان بویژه در ماه اخیر به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

از آنجا که عمده آلودگی هوای کلانشهر اصفهان بدلیل آلودگیهای ایجاد شد در صنایع بوده و در راس آن علیرغم قول مسئولین استفاده از مازوت بعنوان سوخت حتی زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است متاسفانه مجددا این رویه مشابه سال‌های قبل و با شدت حتی بیشتر تکرار شده است.

اخیرا معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از مردم اصفهان و شاهین‌شهر به دلیل مازوت سوزی نیروگاه شهید منتظری عذرخواهی کرده است. البته این نوع برخورد جای تقدیر دارد اما آیا کافیست؟ آیا مشکلات شهر اصفهان و سلامتی مردم با عذر خواهی مرتفع خواهد شد؟

اندیشکده آب و محیط زیست بسیج اساتید استان اصفهان ضمن حمایت از پیگیری مجدانه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش مشکل آلودگی هوای اصفهان از همه مسئولین بویژه مسئولین سازمان محیط زیست تقاضا دارد نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای دقیق مصوبات مربوطه و رجوع به نظر متخصصین برای یافتن راه حلی سریع و البته عالمانه اقدام نمایند. همچنین از قوه محترم قضایی درخواست برخورد با صنایع آلاینده و تعیین مجازات متناسب برای ترک فعل مدیران در خصوص عدم اجرای قانون هوای پاک را دارد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.