در موضوع حجاب مشکل قانون نداریم، نهادهای متولی امور را به یکدیگر پاس می‌دهند

اصفهان اساتید
عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان گفت:

در موضوع حجاب مشکل قانون نداریم، نهادهای متولی امور را به یکدیگر پاس می‌دهند

عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه در موضوع حجاب مشکل قانون نداریم اما بحث این است که ۲۶ نهاد متکفل امر حجاب هستند و آن‌ها مشکلات را به یکدیگر پاس می‌دهند و دوری باطل شکل می‌گیرد، گفت:‌ همچنین شاهدیم در برخی نهادها اعتقادی به عمل در خصوص حجاب وجود ندارد و اگر مدیران ارشد این اعتقاد را دارند، مدیران میانی، کارشناسان و کارمندان اعتقادی ندارند و به همین دلیل کار اجرا نمی‌شود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حسین مطیع، عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در مسأله حجاب برخی اشتباهات داشتیم که بعضاً در حال تکرار آن هستیم، اظهار داشت: یکی از این موارد این است که در بسیاری از اوقات زمانی که در خصوص مسأله حجاب صحبت می‌کنیم به درد و دل و تخلیه روانی می‌رسیم که این موضوع هم در مطبوعات و هم فضای مجازی مشهود است و دلیل این مشکل این است که فکر می‌کنیم با ذکر مصیبت مشکلات حل می‌شود در صورتی که نیاز است به‌دنبال راه‌حل باشیم.

وی افزود: برخی سوال می‌کنند مسأله حجاب کجا باید حل شود و پاسخ این است که نیاز است این مشکل در همه جا حل شود اما هر کجا در حد و متناسب با خود.

مطیع پیرامون شبهات مطرح در خصوص بحث حجاب توضیح داد: برخی افراد از وضعیت حجاب برداشت‌های غلطی دارند برای مثال بیان می‌کنند بی‌حجابی در بانوان عشایر یا روستایی هم بوده است در صورتی‌که این بی‌‌حجابی سالیان سال است که مطرح است اما بی‌حجابی که در شرایط فعلی با آن مواجهیم در گذشته نبوده و پدیده‌ای مدرن است که از غرب آمده، به جوامع مدرن و شبه مدرن سرایت کرده و در کشور ما نیز از طبقه متوسط جدید آغاز شده  و به دیگران نفوذ پیدا کرده است در نتیجه بی‌حجابی روستایی و عشایری ماهیتاً با بی‌حجابی طبقه متوسط جدید و مدرن متفاوت است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان دلیل بد حجابی امروز سیر برهنگی است که از ۱۵۰ سال قبل در غرب آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مشکل‌مان برهنگی است که توسط رسانه‌ها، سینما، هالیوود و... ترویج داده شده و ایران نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

وی پیرامون دلایل مطرح در جامعه برای بدحجابی تصریح کرد: برخی می‌گویند افراد نسبت به حکم شرعی حجاب جهل دارند در صورتی‌که طبق آمار دقیق کم‌تر از ۵ درصد شامل این مورد می‌‌شوند و ۹۵ درصد حکم شرعی قرآن و اسلام را درباره حجاب می‌دانند.

مطیع افزود: عده‌ای دیگر می‌گویند افراد بی‌حجاب به‌دلیل برخوردهای تند اول انقلاب با بی‌حجاب‌ها قصد لجبازی دارند درصورتی‌که شاهدیم اکثر بدحجاب‌های امروز جوانان و نوجوانان دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ هستند و شاهد چنین موضوعاتی نبودند.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه اصفهان ادامه داد: برخی دیگر دلیل بدحجابی‌های امروز را نبود لباس مناسب و قیمت‌های بالا می‌دانند و با بررسی‌های انجام شده کمیت این مورد هم کم‌تر از ۵ درصد است.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع حجاب مشکل قانون نداریم اما بحث این است که ۲۶ نهاد متکفل امر حجاب هستند و آن‌ها مشکلات را به یکدیگر پاس می‌دهند و دوری باطل شکل می‌گیرد، گفت:‌ همچنین شاهدیم در برخی نهادها اعتقادی به عمل در خصوص حجاب وجود ندارد و اگر مدیران ارشد این اعتقاد را دارند، مدیران میانی، کارشناسان و کارمندان اعتقادی ندارند و به همین دلیل کار اجرا نمی‌شود.

مطیع تصریح کرد: وقتی نیاز است در خصوص حجاب کاری صورت بگیرد باید تمام پرسنل اداره و سازمان به این موضوع اعتقاد داشته باشند.

عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان تأکید کرد: نیاز است میان متولیان حوزه حجاب تقسیم کاری صورت بگیرد و هر بخشی متولی جزئی از کار بشود، در این راستا حتی اگر بر فرض محال بخشی بر زمین ماند اشکالی ندارد اما بخش‌های تقسیم شده به‌خوبی و کامل اجرا شود.

وی با بیان اینکه نیاز است تا حد امکان در خصوص موضوع عفاف و حجاب کار کرد، ادامه داد: اگر بانوان جامعه به مقامی برسند که کرامت واقعی اسلامی و دینی خود را بشناسند با بسیاری از مشکلات از جمله بی‌حجابی مواجه نخواهیم بود اما جامعه جهانی به جایی رسیده که نوع نگاه مردان دنیا به زنان ابزار جنسی است اما بدتر از این نگاه این است که زنان نیز به خودشان چنین نگاهی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.