ایرانیان در پیچ تاریخی انتخاب

اصفهان اساتید
یادداشت مسئول کارگروه مطالبه‌گری بسیج اساتيد استان اصفهان؛

ایرانیان در پیچ تاریخی انتخاب

تجربه کشور در ۴۳ سال گذشته نشان‌دهنده این نکته است که هرگاه دست بر زانوهای خود نهادیم و به توانایی‌های خودمان تکیه کردیم، قله‌های پیشرفت را به سرعت پیمودیم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری مسئول کارگروه مطالبه‌گری بسیج اساتيد استان اصفهان، در یادداشتی تحت عنوان « ایرانیان در پیچ تاریخی انتخاب» می نویسد: تجربه کشور در ۴۳ سال گذشته نشان‌دهنده این نکته است که هرگاه دست بر زانوهای خود نهادیم و به توانایی‌های خودمان تکیه کردیم، قله‌های پیشرفت را به سرعت پیمودیم.

 

وی در این یادداشت آورده است:

رهبر معظم انقلاب دقیقاً سه سال پیش در خرداد ماه ۱۳۹۷ هشدار دادند که اصلی‌ترین طراحی علیه نظام اسلامی جنگ اقتصادی است و فرمودند اتاق جنگ آمریکا وزارت خزانه‌داری آن کشور است.

علاوه بر این ایشان چندین سال متوالی است که به نوعی عنوانی که برای سال انتخاب می کنند یک عنوان اقتصادی است، ولی متاسفانه دولت مردان در کشور ما به این هشدارهای امام جامعه، توجه لازم را نکرده اند.

به همین دلیل امروز عملکرد دولت موجب یاس و سرخوردگی بسیاری از مردم و عدم تمایل ایشان به شرکت در انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری شده است.

 با توجه به این نکات به نظر می رسد مردم در یک دوراهی سرنوشت ساز قرار دارند. یک راه، انتخاب همان مسیری است که تاکنون رفته ایم و جز فشار و تحریم و مضیقه های متعدد اقتصادی برای مردم آورده ای نداشته است و راه دیگر همان راهی است که سالهاست رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند، یعنی راه مقاومت و راه اقتصاد مقاومتی، راه خودباوری، راه نگاه به داخل، راه استفاده از ظرفیت منطقه‌ای ایران و تعامل اقتصادی با همسایگان.

در برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری و مناظره ها، به خوبی این دو نگاه قابل پیگیری بود.

 یک جناح سخن از آشتی با دنیا و تایید اف ای تی اف و نظیر  آن  می گفت، در حالی که دولت آقای روحانی سالها همین حرف‌ها را زد و نتیجه ای نگرفت و استمرار این مسیر جز فلاکت اقتصادی و کوچکتر شدن سفره مردم و جز تحریم های ظالمانه بیشتر و مشکلات اقتصادی بیشتر چیزی عاید کشور نخواهد کرد.

اما جناح مقابل معتقد بود باید به ظرفیت جوانان و دانشمندان کشور باور داشت، باید با همسایگان مراوده اقتصادی دوجانبه داشت، باید از تصور اینکه دنیا خلاصه میشود در چند کشور آمریکایی و اروپایی صرفنظر کرد. باید به جوانان امید بخشید. باید مسکن جوانان را تامین کرد. باید زمینه اشتغال جوانان را با کمک گرفتن از ظرفیت‌های داخل کشور فراهم کرد.

بد نیست  در این  برهه  حساس که مردم در دو راهی  انتخابی حساس قرار گرفته اند متذکر درسی شویم که امام راحل رحمه الله علیه به ما آموخت.  ایشان فرمود در هنگام انتخاب ببینید دشمن به کدام سو تمایل بیشتری دارد،  شما مخالف آن عمل کنید. ما نیز امروز باید با همین  نکته حکیمانه امام راحل رای به تغییر شرایط بدهیم و دولتی را انتخاب کنیم که با هدایت های رهبر انقلاب کشتی کشور را به ساحل نجات برساند، ان شاء الله.

تجربه کشور ما در این دوره ۴۰ ساله هم نشان دهنده این نکته است که هرگاه دست بر زانوهای خود نهادیم و به توانایی‌های خودمان تکیه کردیم به سرعت قله های پیشرفت را طی کردیم.

ان شاء الله در این دوره حساس مردم ما به دولتی رای خواهند داد که مسئله اصلی او مساله اقتصاد و معیشت مردم باشد. و با رای سرنوشت ساز خود به دولتی انقلابی به سرعت تحولات بزرگی را در کشور ایجاد کنند و کشور ما به جایگاهی برسد که سزاوار چنین کشوری با این همه ذخایر و منابع و نیروی انسانی توانمند و دانشگاه های فراوان و مدیران لایق باشد ان شاءالله.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.