اندر احوال خودکارشناس پنداری سلبریتی‌ها؛ آیا شما با اشاره آنها رای می‌دهید؟

اصفهان اساتید
گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در گفتگو با معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان؛

اندر احوال خودکارشناس پنداری سلبریتی‌ها؛ آیا شما با اشاره آنها رای می‌دهید؟

بیژن شمس معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان، اظهار کرد: در سالهای اخیر سلبریتی‌ها نقش موثری در هدایت افکار و سلایق جامعه داشته‌اند رفتاری که در بسیاری مواقع نتیجه منفی داشته است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان بیژن شمس معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان، اظهار کرد: در سالهای اخیر سلبریتی‌ها نقش موثری در هدایت افکار و سلایق جامعه داشته‌اند، رفتاری که در بسیاری مواقع نتیجه منفی داشته است.

سلبریتی‌ها دیده شدگان عالم هنر و ورزش هستند که بسیاری از آن‌ها با بهره گیری از رسانه‌ها و حضور در فضای مجازی به شهرت رسیده اند؛ سلبریتی‌ها هریک مانند دیگر افراد جامعه سطحی از تحصیلات، تخصص و تجربه دارند، اما نیازشان به توجه دیگران و اقبال مردم به آنان سبب شده در هر حوزه‌ای اظهار نظر و تلاش کنند رهبری فکری جامعه را در دست بگیرند. رفتاری که گاه نتیجه مثبت دارد و در بسیاری مواقع در جامعه ما نتیجه منفی داشته است. سلبریتی‌های ایرانی روزی برای جان باختگان یک حادثه در اروپا شمع روشن می‌کنند و روزی از کنار کشتار کودکان در غزه می‌گذرند؛ گاه با مهربانی به میدان می‌آیند و برای زلزله زدگان کمک جمع می‌کنند و گاه بی توجه به فرهنگ جامعه، الگو‌هایی نادرست از سبک زندگی را ترویج می‌کنند. روزی برای واردات واکسن کرونا اشک می‌ریزند و روز دیگر بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دورهمی برگزار می‌کنند. سلبریتی‌ها حتی تلاش می‌کنند رای مردم را به سمت گزینه مطلوب خود جهت دهند.

بیژن شمس معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بعضی افراد در شبکه‌های اجتماعی و سینما شهرتی به دست می‌آورند و سلبریتی نام می‌گیرند؛ این افراد همچنان به دنبال افزایش شهرت خود هستند و به همین دلیل گاه و بی گاه رفتار‌های خودنمایانه زیادی از آن‌ها می‌بینیم.

او افزود: سلبریتی‌ها با توجه به شهرت نسبی که دارند حتی در انتخابات ورود و از شهرت خود بهره برداری سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌کنند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: عموما سلبریتی‌ها راهنمای خوبی برای مردم نیستند، چون تبلیغات تجاری در جهت منفعت آنهاست و اصلا دغدغه‌های مردمی در نگاه سلبریتی‌ها وجود ندارد. سلبریتی‌ها در ایام انتخابات، شهرت خود را تبدیل به ابزاری برای رشد اقتصادی، اجتماعی و افزایش شهرت خود می‌کنند.

شمس ادامه داد: اولین و مهم‌ترین چیزی که مردم باید به آن توجه کنند انتخاب آگاهانه است. هر انتخابی تاثیر مستقیم در سرنوشت افراد از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی و... دارد.

او تصریح کرد: این انتخاب باید با ملاک افراد معتبر، متخصص و قابل اطمینان و نه با ملاک یک سلبریتی سنجش شود. افرادی که قدرت تمیز میان کاندیدا‌ها را ندارند باید ملاک خود را نظر افرادی قرار دهند که تحت تاثیر منافع مادی و حزب‌ها نباشند.

معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان درباره تجربه حمایت سلبریتی‌ها از نامزد‌های خاص گفت: در گذشته این تجربه را داشته ایم که سلبریتی‌ها افرادی را به مردم معرفی کردند و متاسفانه بسیاری از مردم دچار سردرگمی شدند.

شمس سواد رسانه‌ای را راهکاری برای گرفتار نشدن در گرداب تبلیغات سلبریتی‌ها دانست و گفت: سواد به خواندن و نوشتن نیست، به آگاهی‌های اجتماعی است که در زندگی ما اثرگذار است. بسیاری از سلبریتی‌ها در زندگی شخصی خود به آن چیزی که می‌گویند عمل نمی‌کنند و حتی از مسائلی حمایت می‌کنند که درک درستی از آن ندارند.

او درباره اعمال قانون‌های سخت برای سلبریتی‌ها در جوامع غربی گفت: در کشور‌های زیادی، بسیاری از سلبریتی‌ها را از ورود به بعضی مسائل اجتماعی منع می‌کنند، این موارد قانونی در کشور ما وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.