نشست مدیران کانون‌های استان با گرامیداشت و مرور نامه شهید شاخص «استاد شهید دکتر مصطفی نیک نژادی» همراه شد

اصفهان اساتید
با اهتمام معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید استان اصفهان؛

نشست مدیران کانون‌های استان با گرامیداشت و مرور نامه شهید شاخص «استاد شهید دکتر مصطفی نیک نژادی» همراه شد

با اهتمام ویژه توجه علی اکبر جعفری معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید استان اصفهان نشست مدیران کانون‌های استان با گرامیداشت و مرور نامه شهید شاخص «استاد شهید دکتر مصطفی نیک نژادی» همراه شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، با اهتمام ویژه توجه علی اکبر جعفری معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید استان اصفهان نشست مدیران کانون‌های استان با گرامیداشت و مرور نامه شهید شاخص «استاد شهید دکتر مصطفی نیک نژادی» همراه شد.

 علی اکبر جعفری معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید استان اصفهان، در نشست مدیران کانون‌های استان، مبحث این معاونت را با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص 1399 « استاد شهید دکتر مصطفی نیک نژادی» شهید بزرگواری که عضو هیات دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان بودند و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند، آغاز کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید استان اصفهان، در ابتدای با بیان این که همه ساله سازمان بسیج اساتید کشور یکی از شهدای عرصه علم و دانش و  فناوری را بعنوان شهید شاخص سال انتخاب می‌کند، اظهار کرد: امسال هم به رغم همه ناملایماتی که شرایط کرونا برای ایجاد کرده بود سازمان بسیج اساتید شهید "دکتر مصطفی نیک نژادی" را بعنوان شهید شاخص سال 1399 معرفی کردند؛ شهید بزرگواری که عضو هیات دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان بودند و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند.

  وی با بیان این که خیلی تلاش کردیم از دوستان و کسانی که با این شهید معاشرت داشتند کسی را برای چند دقیقه خاطرات داشته‌باشیم اما متاسفانه همه از بازنشستگان بودند، اظهار کرد: اما نقل قول با یک نسخه، آن ایام شهید نیک نژادی خیلی انقلابی بوده و خیلی از کارهایی که امروز نیروهای انقلابی انجام می‌دهند را در آن زمان و فضا در سال‌های 59 و 60 انجام می‌دادند.

جعفری با اشاره به این که از شهید دکتر مصطفی نیک نژادی دوسه چیز مکتوب از جمله وصیت نامه، نامه‌ای به پسرش و یک نامه درد دل و گفتگویی با اباعبدالله الحسین(ع) به یادگار مانده است، نظر استادان دانشگاه و مدیران کانو‌ن‌ها را به بخشی از نامه شهید شاخص 1399 «استاد شهید دکتر مصطفی نیک نژادی» به امام حسین (ع) جلب کرد:

 نامه ای به امام حسین (ع)، حسین جان سلام، لبیک یا ابا عبدالله!

 ای معنی انسانیت در زمین و زمان، ای که به ما درس دادی و چه درسی، درس خوب زیستن و خوب مردن. ای نور، ای روشنی، ای چراغ فروزان بر مناره تاریخ همه عصرها و نسل ها، امت تو و شاگردان مکتب تو از نزدیک به تو لبیک می گویند. مگر نه این است که تو بودی که ما را با حرکت کمالی خود، درس انسان بودن و انسانی زیستن و انسانی مردن آموختی، آری ما آموختیم درس تو را و به سوی تو حرکت کردیم تا به پا بوست بیاییم.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره این استاد شهید و همه شهدا و امام راحل، به فعالیت‌ فرهنگی کانون‌ها اشاره کرد و گفت: مدیران کانون‌ها در بخش فعالیت فرهنگی به رغم تهدید کرونا اقدامات خوبی انجام داده اند، برای همین هم معاونت فرهنگی سازمان بسیج استان یکی از رتبه های برتر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی سپس به ایجاد 8 کارگروه تخصصی در بخش فرهنگی توسط سازمان بسیج اساتید کشور در استان‌ها اشاره کرد و از جزییات این کارگروه‌ها به صورت تخصصی، گفت: این کارگروهها شامل کارگروه جبهه علمی فرهنگی، راهیان علم فناوری پیشرفت ایران اسلامی، آسیب‌های اجتماعی، پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی، استاد مسجد، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، وحدت حوزه و دانشگاه، راهیان نور ترکیبی و قرارگاه عملیاتی تحقق شعار سال است.

جعفری در ادامه با تاکید براین که معاونت فرهنگی در بحث فضای مجازی، مشارکت در دانش افزایی و روشنگری بویژه در بحث انتخابات، آمادگی کامل دارد، به نکات ظریف فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: نترسید، خسته نشوید، ناامید نشوید، تنبلی نکنید، ناخواسته وارد نقشه دشمن نشوید، وارد میدان شوید و  فداکاری کنید هفت فرمان مقام معظم رهبری است که باید در همه حوزه‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.