اگر شیوه گفتمانی داشته باشیم که مردم بین رفتار نماینده و مجلس تفاوت قائل شوند در آینده موفق‌تر خواهیم بود

اصفهان اساتید
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:

اگر شیوه گفتمانی داشته باشیم که مردم بین رفتار نماینده و مجلس تفاوت قائل شوند در آینده موفق‌تر خواهیم بود

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، در نشست تخصصی مجازی با موضوع «نقش انقلاب اسلامی در افزایش مشارکت سیاسی در ایران» که با همکاری بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، گفت:اگر شیوه گفتمانی داشته باشیم که مردم بین رفتار نماینده و مجلس تفاوت قائل شوند در آینده موفق‌تر خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان،  حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، امروز شنبه۱۱ بهمن ماه در نشست تخصصی مجازی با موضوع «نقش انقلاب اسلامی در افزایش مشارکت سیاسی در ایران» که به همت دفتر هم‌اندیشی اساتید نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با همکاری بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و دفتر بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به این که جنگ امروز جنگ نرم‌افزاری و فرهنگی است که دشمن با این ابزار قصد نفوذ در ایران را دارد، اظهار کرد: اگر شیوه گفتمانی داشته باشیم که مردم بین رفتار نماینده و مجلس تفاوت قائل شوند در آینده موفق‌تر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تنها نظامی که بر اساس همه‌پرسی جمعی پیروز شد انقلاب اسلامی ایران بود که با نظر امام راحل در اوایل پیروزی انقلاب رأی‌گیری همگانی شد و ۹۸ درصد رأیِ آری به نظام جمهوری اسلامی دادند و خواستار رعایت ضوابط اسلامی شدند.

وی با اشاره به این که جنگ امروز جنگ نرم‌افزاری و فرهنگی است که دشمن با این ابزار قصد نفوذ در ایران دارد و دیگر دوران جنگ نظامی گذشته است، اظهار کرد:دشمن از اصل انقلاب اسلامی می‌ترسد. دشمن از این می‌ترسد که وعده الهی انقلاب اسلامی محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، ادامه داد: قوه قضائیه، دولت و مجلس هم باید در این راستا حرکت کنند تا دشمن نا امید شود. اگر دولت به دنبال این باشد که با مدیریت بهتر می‌تواند مشکلات را با همکاری مجلس حل کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر دنیا بداند که ما چه می‌خواهیم و در عمل نشان دهیم و طلبه‌های حوزه به دنبال آن باشند دشمن شکست می‌خورد. جنگ امروز جنگ نرم‌افزاری و فرهنگی است که دشمن با این ابزار قصد نفوذ در ایران را دارد و دیگر دوران جنگ نظامی گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این که اسلام دین کاملی است و انسان هم موجودی است که کمال بی‌نهایت را دارد و می‌تواند به آن برسد، افزود:  فلاسفه اسلامی می‌گویند انسان امیالی دارد که به هر کدام باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، ادامه داد: غربی‌ها بیشترین چیزی که دارند حواس پنج‌گانه و عقل است، اما مسلمانان گذشته از این حواس، با کتاب خدا در ارتباط هستند که اشتباهی در آن نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که هم‌اکنون مجلسی داریم که انقلابی است، اظهار کرد: واقعاً باید در مجلس پاسخگوی مردم باشیم و حاکمیت اسلامی را باید به خوبی بشناسیم و مسلمان درستی باشیم چراکه اگر کوتاه بیاییم خطا رفته‌ایم. واقعاً بعد از انقلاب تلاش‌های خوبی شد، اما با وضعیت مطلوب خیلی فاصله‌ داریم.

وی گفت: هم‌اکنون موانع زیادی داریم و باید بخشی در مجلس برای آسیب شناسی داشته باشیم و ایرادهای خود را در خانه ملت رفع کنیم. ایراد خیلی داریم، اما اصل کار درست است و کمیسیون‌های تخصصی باید کار خود را درست انجام دهند، متأسفانه برخی نمایندگان عضو کمیسیون‌هایی می‌شوند که با عضویت در این کمیسیون‌ها به سفرهای خارجی بروند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی افزود: مردم طبیعی است که از نمایندگان توقعات خاصی داشته باشند و به همین دلیل نمایندگان باید دقت کنند که رفتارشان درست باشد و بیشتر اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند. نمایندگان تحت‌فشار زیادی قرار می‌گیرند و ممکن است اشتباه کنند، اگر نظارت بر رفتار نمایندگان بیشتر باشد مشکلات کمتر می‌شود هر چند هر نماینده ممکن است اشتباه هم داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص حقوق‌های معوقه اساتید در دانشگاه آزاد، گفت: با مسئول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع را مطرح می‌کنیم. البته این تبعیض‌ها در دیگر نهادها هم وجود دارد و مشکل حقوق کم اساتید دانشگاه آزاد را نیز پیگیری می‌کنیم. همه را به برجام امیدوار کردند تا مشکلات اقتصادی حل شود، اما این مهم رخ نداد و برجام جواب نداد.

وی تصریح کرد: نباید به غرب و اروپا دل ببندیم. در آمریکا بزرگ‌ترین دانشمندان مسلمان هستند و نباید منتظر برجام و FATF باشیم تا مشکلات از این طریق حل شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: اصل این موضوع درست است و باید آرا شفاف باشد چراکه نماینده‌ای که رأی می‌آورد نماینده همه مردم ایران است. اصل این کار صحیح است اما ممکن است از یک نماینده توقع خاص دارند و یا در وهله بعد توقعی دارند که خواسته ملی است که دو چیز متفاوت است. مدیریت در صحن درست انجام نمی‌شود و باید نمایندگان توجیه شوند. بنابراین ممکن است یک نماینده رأی ملی دهد که حوزه انتخابیه نماینده این رأی را نپسندند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی افزود: روی مشارکت مردم در انتخابات باید کار کرد. مشکلاتی که یک مسئول دارد نباید به اصل نظام تعمیم دهیم. مردم به اصل اسلام معتقدند و اگر برای مردم مسائل درست تبیین شود مردم مشارکت حداکثری در انتخابات دارند و اگر رأی کم باشد دشمن خوشحال می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان اظهار کرد: معتقدم اگر شیوه گفتمانی داشته باشیم که مردم بین رفتار نماینده و مجلس تفاوت قائل شوند در آینده موفق‌تر خواهیم بود؛ و دولت جدید باید پای کار و انقلابی باشد، همان طور که مجلس کنونی انقلابی است و رابطه مردم و مجلس در بالاترین سطح است. نمایندگان در اجرا نمی‌توانند ورود کنند و رفتار امروز ما در رفتار آینده ما تأثیر دارد.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.