اندیشکده های علمی راهبردی آماده ارائه خروجی هایی با قابلیت اجرایی هستند/ تکمیل «سند شهر طیب» برای اصفهان

اصفهان اساتید
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در برنامه تلویزیونی گفتگوی هفته؛

اندیشکده های علمی راهبردی آماده ارائه خروجی هایی با قابلیت اجرایی هستند/ تکمیل «سند شهر طیب» برای اصفهان

محمد باقری در یک برنامه تلویزیونی گفت: اندیشکده های علمی راهبردی آب و محیط زیست، گیاهان دارویی، شهر طیب، گردشگری و فضای مجازی خروجی هایی با قابلیت اجرایی آماده که در برخی موارد مطالبه و پیشنهادات ارسال شده اند، برای مثال در تمامی ابعاد شهر «سند شهر طیب» ویژه شهر تاریخی اصفهان را آماده کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، محمد باقری در برنامه تلویزیونی گفتگوی هفته"دستاوردهای پژوهشی بسیج دانشجویی و اساتید"، گفت: اندیشکده های علمی راهبردی آب و محیط زیست، گیاهان دارویی، شهر طیب، گردشگری و فضای مجازی خروجی هایی با قابلیت اجرایی آماده که در برخی موارد مطالبه و پیشنهادات ارسال شده اند، برای مثال در تمامی ابعاد شهر «سند شهر طیب» ویژه شهر تاریخی اصفهان را آماده کرده ایم. 

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان  در برنامه گفتگوی هفته در خصوص ورود این سازمان به عرصه پژوهش و فناوری، اظهار کرد: استان اصفهان از لحاظ ظرفیتهای علمی و دانشگاهی یک ظرفیت خاصی است ما الان در استان اصفهان بیش از 120 دانشگاه و مرکز آموزش عالی داریم که در حوزه فعالیتهای علمی و پژوهشی فعالیتهای جدی انجام می دهد.

وی ادامه داد: نگاه پژوهشی به مجموعه های علم محور بسیج باعث ظرفیتهای علمی راهبردی با نگاه حل مسئله در سطح دانشگاههای استان بویژه در مجموعه اساتید بسیجی شده است.

باقری تصریح کرد: ساختارهایی در حوزه های پژوهشی در مجموعه بسیج اساتید تشکیل شده که جدا از پژوهشکده های علمی است که در سطح دانشگاهها فعال هستند و تولیداتی انجام می دهند.

باقری تصریح کرد: مجموعه بسیج اساتید اندیشکده های علمی راهبردی خود را در سطح استان با همان نگاه حل مسئله و نگاه حل مشکلات بویژه حل مشکلات کشور و استان و شهرستانهای استان راه اندازی کرده است. در اندیشکده ها وظیفه ساختاری این است که در حوزه رصد، پایش و بررسی مسائل ورود پیدا کند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، افزود: در سطح دانشگاههای استان هم که بخش بسیار زیادی در شهرستانها در حال فعالیت هستند مجموعه بسیج اساتید برای حل مسئله به کمک ظرفیت اندیشکده های راهبردی بسیح در حال شکل گیری است.

باقری اظهار کرد: در مجموعه علمی  بسیج اساتید حوزه معاونت پژوهش و فناوری بیش از 35 عنوان از مسائل استان به  طرق علمی احصا و بررسی های خاصی روی آنها انجام شد.

وی افزود: این مسائل  بعد از اولویت بندی با در نظر گرفتن شرایط فعلی و شرایط اقتصادی و کرونا الان در سطح استان در بین مجموعه بسیج اساتید دانشگاههای استان تقسیم کار و در حال ورود و فعالیت است.

پنج اندیشکده علمی راهبردی راه اندازی شده است

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به این که در حال حاضر پنج اندیشکده فعال در حوزه های مختلف و حساس راه اندازی و فعالیت می کنند، تصریح کرد:  اندیشکده راهبردی آب و محیط زیست که یکی از اندیشکده های بسیار مهم و حساس است، همچنین اندیشکده گیاهان دارویی با توجه به زیر ساخت استان، اندیشکده شهر اسلامی ویژه گروههای معماری و شهرسازی، اندیشکده گردشگری با توجه به ظرفیتهای گردشگری استان اصفهان، و اندیشکده فضای مجازی با توجه به نیازی که در حوزه فضای مجازی داریم راه اندازی و اساتید با توجه به مسائل احصا شده در این حوزه ها ورود کرده اند.

باقری بیان کرد: مابقی 35 مسئله احصا شده را با توجه به ساختاری که در مجموعه بسیج اساتید وجود داشت تحویل گروههای مسئله محور بسیج اساتید در سطح استان شده است.

وی ادامه داد: گروههای مسئله محور ما با توجه به نیاز و شرایطی که در سطح شهرستان، سطح استان و حتی در سطح کشور وجود دارد کمک می کنند به حل مسائلی که نیاز است در حوزه علمی ورود شود و تحقیقاتی انجام شود و خروجی هایی داشته باشد و نهایتا این مسیر و خروجی ها با پیگیریهایی که در اندیشکده ها که ترکیبی از اساتید هیات علمی، استادان مدعو و صاحب نظران است، انجام می شود، در نهایت این اندیشکده های دست به دست هم داده و راه حل را تقدیم مسئولان می کنیم.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، بیان کرد: با توجه به رسالتی که در حوزه پژوهش به گردن اساتید بویژه نخبگان علمی دانشگاهی افتاده دوستان ما در مجموعه بسیج اساتید دانشگاههای مختلف در حوزه های تخصصی ورود کرده اند برای حل معضلات، الان معضلات بسیار زیادی را در حوزه های مختلف در سطح کشور و استان داریم این ظرفیتها به عنوان ظرفیت اتاق فکر ظرفیت اندیشه ورزی استان اصفهان می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اساتید برجسته ای هم از دانشگاههای استان همکاری می کنند که جای تقدیر و تشکر هم دارد.

باقری اظهار کرد: اندیشکده علمی راهبردی شهر اسلامی که در حوزه معماری و شهرسازی اقدام می کرد با توجه به ظرفیتی که استان اصفهان در حوزه شهر اسلامی داشت این عنوان اندیشکده تبدیل شد به شهر طیب.

وی ادامه داد: چون نگاه دوستان ما و تدوین سند شهر طیب برای این مجموعه خیلی ارزشمند بود فعالیت های ویژه ای اساتید خوب ما صاحب نظران خیلی خوبی که در حوزه شهر سازی داریم، فعالیتهای ویژ انجام داده اند و در حال تدوین سند شهر طیب هستیم.

باقری اعلام کرد:  این آمادگی را هم داریم که این سند را تقدیم مسئولان کنیم بعنوان پایلوت قابلیت اجرایی هم دارد، در تمامی ابعاد شهر این سند (سند شهر طیب) را آماده کرده ایم و در حال اتمام نگارش این سند هستیم.

وی گفت: استادان خیلی خوبی داریم در عرصه اندیشکده گیاهان دارویی که در حوزه های مختلف ورود کرده اند یکی از حوزه هایی که دغدغه بود کشت گیاهان دارویی در منازل شهری بود این بررسیها انجام شد و حتی برای آلایندگی و پالایش هوا، که اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، گفت: اندیشکده آب و محیط زیست با توجه به عمده معضلی که در سطح کشور داریم  که دفع آبهای سطحی است طرحهای خیلی خوبی آماده شده برای سیل گلستان پیشنهادات خیلی خوبی آماده و ارسال شد برای همین اتفاقات اخیر سیل اهواز هم مطالبه و هم پیشنهادات خیلی خوبی آماده و ارسال شد.

 باقری ادامه داد: در حوزه فضای مجازی که یک بستر بسیار گسترده در این حوزه های مختلف است و نگاه ما به فضای مجازی تشکیل تیم های مختلف، تشکیل تیم اساتید با تجربه در گروههای روان شناسی، جامعه شناسی، همه ظرفیتهای علمی و پژوهشی را در کنار هم آورده که خروجی های خیلی خوبی هم آماده شده است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در پایان، گفت:  همچنین گروههای مسئله محور که ظرفیت در سطح استان در هر شهرستان بسته به فراخور حال متفاوت است ظرفیتها هم اجرا شده و اساتید خوب و دلسوز بسیج در حوزه حل مشکلات و حل مسائل در کنار بسیج دانشجویی تلاشهای ویژه ای انجام می دهند، انشاالله امیدواریم این ترکیب بویژه اساتید انقلابی و بسیجی و همینطور دانشجویان خصوصا دانشجویان تحصلات تکمیلی منجر به مسیر دهی به پایان نامه ها و رساله های دانشگاهی  بشود و این رساله ها  کارکرد خود را سطح جامعه ایفا کند.   

انتهای پیام/  

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.