حضرت زهرا (س) امیدوارانه، مردانه، شجاعانه و مقتدرانه برای دفاع از ولایت قیام کرد

اصفهان اساتید
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری اظهار کرد؛

حضرت زهرا (س) امیدوارانه، مردانه، شجاعانه و مقتدرانه برای دفاع از ولایت قیام کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری اظهار کرد؛ حضرت زهرا (س) امیدوارانه، مردانه، شجاعانه و مقتدرانه برای دفاع از ولایت قیام کرد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، شامگاه یکشنبه، در ویژه برنامه عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) که به همت دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و با همکاری کانون بسیج اساتید این دانشگاه به صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به این که حضرت زهرا (س) امیدوارانه، مردانه، شجاعانه و مقتدرانه برای دفاع از ولایت قیام  کرد، گفت: حضرت زهرا (س) به ما یاد داد که سکوت، دنیاپرستی و گوش دادن به خبرهای دشمن و قول باطل، یعنی قولی که می خواهد از ولایت، فردی مستبد درست کند و مردم را نا امید نماید و حتی خودمحوری و حزب محوری ممنوع است.

وی با بیان چند دستگی جامعه مسلمین در برابر ولایت امیرمومنان(ع)، گفت: عده ای حزب قاعدین شدند و در مقابل این مشکل بزرگ سکوت کردند، عده ای نیز در این آب گل آلود شروع به ماهی گیری کردند و به دنبال غنیمت گشتند و یک عده مقهور مشکلات شدند و حضرت علی(ع) را متهم کردند و برخی نیز خود را محور حق دانسته و در مقابل علی(ع) شمشیر کشیدند.

استاد حوزه افزود: در زمان ما نیز انقلاب و جامعه اسلامی دچار مشکل شده است و در این شرایط باید ببینیم آیا اهل قیام لله هستیم، چرا که اگر اهل قیام برای دفاع از حق باشیم، پیرو فاطمه زهرا(س) بوده و با آن حضرت محشور می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، بی تفاوتی در برابر جبهه حق را منجر به تبدیل شدن به حزب قاعدین و محشور بودن با ابوموسی اشعری عنوان کرد و ادامه داد: اگر جزء افرادی هستیم که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و دنبال غنائم دنیای خود هستند، پیرو حزب ناکثین بوده و با طلحه و زبیر محشور می شویم و اگر مقهور شبهات هستیم، همراه کسانی می شویم که در جنگ صفین علیه امیرمومنان(ع) خروشیدند و حضرت علی(ع) را از قرآن جدا دیدند.

وی اضافه کرد: اگر خودمحور و حزب محور هستیم و حرف خود را برابر حرف ولایت مطرح می کنیم، طرفدار حزب مارقین بوده و با آنها محشور می شویم.

تاکید بر الگو بودن حضرت زهرا (س) در فضای غبارآلود و شبهه ناک

کارشناس مذهبی با تاکید بر الگو بودن حضرت زهرا (س) در فضای غبارآلود و شبهه ناک، تصریح کرد: زهرای مرضیه(س) به ما نشان داد که می شود یک زن بود و مردانه از ولایت دفاع کرد و بارداری، بیماری، تنهایی، بی وفایی مردم و سکوت و بی تفاوتی آنها مانع حضرت نشد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) به مصداق آیه "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی" یک نفره و با وجودی که زن بود با نطق و با دعا، با اشک و تک تک اعضای وجود و با وصیت نامه و گریه، از حق، که همان ولایت بود دفاع کرد.

حضرت زهرا (س) امیدوارانه، مردانه، شجاعانه و مقتدرانه برای دفاع از ولایت قیام  کرد

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، سکوت و یا رفتن به دنبال غنائم دنیا و یا پیروی از شبهه افکنی های دشمن و ایستادن در مقابل کلام ولایت را در فضای کنونی نظام اسلامی، مسئله ای غیرقابل قبول دانست و گفت: در آن شرایط، مشکل بعد از رحلت پیامبر(ص) که خداوند آن را به عنوان شرایط ارتداد معرفی کرده بود، حضرت زهرا (س) امیدوارانه، مردانه، شجاعانه و مقتدرانه برای دفاع از ولایت قیام  کرد.

وی افزود: امروز هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد باید بداند که اقتدا به حضرت زهرا (س) یعنی قیام برای خدا و به معنای این است که برای حل مشکل مملکت، جامعه و نظام اسلامی باید ببیند چه کاری می تواند انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به کلام حضرت زهرا (س)، پیروی از حرف باطل را موجب بروز مشکلات در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: حرف باطل، مشکلات را بزرگ نمایی می کند و دستاوردها را کوچک جلوه می دهد و در مردم ایجاد ناامیدی و یأس می کند، در حالی که قرآن کریم می فرماید: "اگر با ولایت باشید، دشمن مأیوس می شود".

حضرت زهرا (س) به ما یاد داد سکوت، دنیاپرستی و گوش دادن به خبرهای دشمن و قول باطل ممنوع است

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) به ما یاد داد که سکوت، دنیاپرستی و گوش دادن به خبرهای دشمن و قول باطل، یعنی قولی که می خواهد از ولایت، فردی مستبد درست کند و مردم را نا امید نماید و حتی خودمحوری و حزب محوری ممنوع است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری تاکید کرد: امروز برای دفاع از ولایت مانند حضرت زهرا (س) باید مجاهدانه، با مقاومت نسبت به مشکلات و استقامت تا آخرین لحظه در صحنه  مدافع ولایت باشیم و زهراگونه بودن اینگونه است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) اجازه نداد، حرف امیرمومنان(ع) روی زمین بماند، لذا ما نیز نباید اجازه دهیم حرف ولی زمان روی زمین مانده و ولی زمان احساس تنهایی کند، نباید بگذاریم مردم ناامید شوند و دشمن طمع کند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، بهترین رهروان و اقتداکنندگان به حضرت زهرا(س) را شهدا عنوان کرد و ادامه داد: شهدا تا آخرین قطره خون، برای دفاع از حق ولایت و نظام اسلامی مقاومت کرده و ایستادند، اما عده ای نیز ولو اندک، امروز متاسفانه همانند حزب قاعدین تماشا می کنند و یا مانند قاسطین دنبال مطامع دنیا هستند و عده ای نیز مشابه گول خورده های جنگ صفین به اخبار دشمن گوش کرده و پشت به علی می کنند.

وی، خود محوری برخی افراد را در شرایط کنونی همانند حزب مارقین بیان کرد و گفت: این دسته خود را حق می دانند، اما در مقابل افرادی هستند که مصداق آیه۵۴ سوره مائده بوده که می فرماید " یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ".

حضرت زهرا(س) ، ولایت را از همه محبوب ها بیشتر دوست داشت

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری عنوان کرد: مصداق این آیه، حضرت زهرا (س) است که هم خدا را دوست دارد و هم خدا حضرت زهرا(س) را دوست می دارد، چرا که حضرت، ولایت را از همه محبوب ها بیشتر دوست داشت، همچنان که شهدا، هم ولایت و جهاد را از همه محبوب ها، حتی از پدر و مادر بیشتر دوست داشتند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) با آبرو و با وصیت نامه خود جهاد کرده و از کتک خوردن و شهادت نترسیدند و شهدا نیز همین گونه مجاهدت نمودند و خوشا به حال آنها که برای دفاع از حق و ولایت مرید و مأموم حضرت زهرا (س) هستند و بر طبق آیه "یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ" با حضرت محشور می شوند.

حضرت زهرا (س) از ولایتی که حق است، دفاع کرد

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، دفاع از نظام اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه را وظیفه اصلی امروز حوزه و دانشگاه به خصوص مجامع علمی دانست و گفت: حضرت زهرا (س) از ولایتی که حق است، دفاع کرد و امروز نیز سکوت، دنیاطلبی، شبهه پذیری و خودمحوری ممنوع می باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری حوزه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.