یک واکسن «سپند» کاملا با ژنتیک و پروتکل های ایرانی در حال ساخت است

اصفهان اساتید
گفتگوی صاحب نیوز با معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان؛

یک واکسن «سپند» کاملا با ژنتیک و پروتکل های ایرانی در حال ساخت است

بیژن شمس معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان، گفت: در کشور ما یک واکسن توسط وزارت دفاع با نام سپند کاملا با ژنتیک و پروتکل های ایرانی بدون در نظر گرفتن سازمان جهانی بهداشت در حال ساخت است.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، بیژن شمس معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان در گفتگو با صاحب نیوز با بیان این که تناقضات سازمان جهانی بهداشت عامل بی اعتمادی به واکسن های مورد تایید این سازمان شده است، گفت: در کشور ما یک واکسن توسط وزارت دفاع با نام سپند کاملا با ژنتیک و پروتکل های ایرانی بدون در نظر گرفتن سازمان جهانی بهداشت در حال ساخت است.

در ابتدای این گزارش آمده است؛ «دکتر مصطفی معین»، رییس شورای عالی نظام‌پزشکی، در یادداشتی تلگرامی نوشت: «واکسن جدید کرونا از نوع واکسن RNA است! با تزریق واکسن، بخش کوچکی از کُد ژنتیکی ویروس وارد بدن می‌شود و سیستم ایمنی آن را بعنوان یک عامل خارجی شناسایی می‌کند

این اظهار نظر در کنار کمپین ضد انقلاب باهدف فشار به دولت ایران برای خرید واکسن خارجی از اروپا نگرانی ها از پیشبرد پروژه های ایجاد اختلالات ژنتیکی غرب و جنگ بیولوژیک با کشورهای غیر همسو را بیشتر کرده است.

همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت در جهان شده است. تولید واکسن های DNA و RNA یکی از ساده ترین ها است، اما فن آوری های انتقال مواد ژنتیکی به سلول های بدن هنوز به خوبی توسعه نیافته اند و بنابراین، تاکنون حتی یک واکسن مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک در آزمایشات بالینی استفاده نشده است.

در رابطه با چرایی بی اعتمادی ها به این واکسن با دکتر بیژن شمس، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه به گفت و گو پرداختیم.

صاحب نیوز: نظر شما در خصوص بحث های استفاده از واکسن های ایرانی و خارجی کرونا چیست؟

شمس: در خصوص دوگانه واکسن ایرانی و خارجی باید چند نکته را مورد توجه قرار داد؛ باید به این موضوع توجه کنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوم فروردین ماه سال 99 در پیام تاریخی فرمرودند نیروهای مسلح کشور باید نیم نگاهی به بحث بیوتروریسیم داشته باشند و اگر که فرض را بر بیوتروریسیم بگذاریم باید مطابق آن نیروهای مسلح وارد قصه شوند.

با توجه به اینکه خیلی از کشورهای دیگر فرمایشات رهبر انقلاب را مورد تأیید قرار دادند و خودشان هم شروع کردند به تحقیق و تفحص کردند؛ اگر با این نگاه بخواهیم جلو برویم با این موضوع می توانیم بگوییم که اگر این بیماری کرونا را یک بیوتروریسیم در نظر بگیریم و با توجه به تحقیقاتی هم که کشورهای مختلف انجام دادند، باید نسبت به داروها و پروتکل های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت هم باید با احتیاط بیشتری برخورد کرد.

به نظر شما می توان به این واکسن اعتماد کرد؟

تا اینکه ما تحقیق و تفحص قوی نداشته باشیم نمی توانیم به سادگی اعتماد کنیم.

در طول چند ماهه گذشته سازمان جهانی بهداشت در تناقضات بسیار زیادی در استفاده از الکل و یا کلر برای مهار این ویروس در سایت رسمی خود منتشر و رد و در نهایت رسما اعلام کرد که این موارد نه تنها برای کاهش زنجیره انتقال این ویروس کمک نمی کند بلکه سطح ایمنی فرد را پایین می آورد  و زمینه ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

این سازمان جهانی که این خطا و دیگر خطاهای فاحش را داشته است، امروز می تواند متولی تولید واکسن در دنیا شود؟؛ تناقضاتی در این زمینه داریم که سازمان جهانی بهداشت زیر نظر سازمان های آمریکایی کار می کند و برخوردهای دو گانه ای هم در جاهای مختلف داشته است.

این تناقضات می تواند زمینه بی اعتمادی ما را به پروتکل های سازمان جهانی بهداشت را فراهم کند.

چند نکته حائز اهمیت است که واکسن های خارجی که توسط سازمان هایی مانند آمریکا و تحت نفوذ این کشورها هستند را ساختند، در نظر بگیریم این کشورها طبیعتاً با نگاه استبکاری به دنیا می نگرند و در ساخت داور هم چنین موضوعاتی داشتند که در ابتدا داروهایی که می ساختند را چندین سال در کشورهای دیگر تست و آزمایش می کردند و بعد از آن برای کشور خود استفاده می کردند.

با این نگاه اگر بخواهیم نگاه کنیم واکسنی که به دست کشورهای استکباری ساخته می شود از نظر ما قابل اعتماد نیست.

واکسن های ایرانی در چه مرحله ای است؟

در کشور ما دو نوع واکسن در حال تولید است؛ واکسنی که توسط وزارت بهداشت و سرپرستی دکتر محرز  در حال انجام است که طبق صحبت های وزیر بهداشت، کاملا طبق نظر سازمان جهانی بهداشت انجام می شود.

یک واکسن دیگر توسط وزارت دفاع با نام سپند کاملا با ژنتیک و پروتکل های ایرانی بدون در نظر گرفتن سازمان جهانی بهداشت در حال ساخت است.

سپند سازمان پژوهش های نوین دفاعی زیر نظر وزارت دفاع و به سرپررسی شهید فخری زاده بود و به نظر می رسد زمانی که شهید فخری زاده توانسته است در حوزه دفاعی زیستی بتواند در مراحل پیش تست دوم هم کاملا انجام شده است دشمن وارد شد و ایشان را شهید کرد تا خللی را در مسیر ساخت واکسن کرونا ایجاد کنند.

 

به نظر شما چرا چین توانست کرونا را کنترل کرد؟

طبق اذعان رئیس جمهور چین، تواستند با طب سنتی خود این ویروس را کنترل و محار کردند.

زمانی که چینی ها با اتکا به ظرفیت های طبی خود تواستند شش ماه است که این ویروس را محار کردند؛ چرا ما نباید از ظرفیت های طب سنتی خود برای محار این ویروس استفاده نکنیم.

این انتقاد به ستاد ملی کرونا وجود دارد که کاملا تحت نظارت سازمانی جهانی بهداشت فعالیت می کند.

در فرمایشات رهبری معظم انقلاب دفاع همه جانبه را داشتیم که در این نوع دفاع، دفاعی فرهنگی، نظامی و زیستی است و شهید فخری زاده پرچمدار در حوزه دفاع زیستی بود.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری صاحب نیوز

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.