دانشگاهها در ترویج فرهنگ سوت زنی پیش قدم باشند

اصفهان اساتید

دانشگاهها در ترویج فرهنگ سوت زنی پیش قدم باشند

عباس پاکدل مسئول کانون بسیج اساتید ابومهدی المهندس(دانشگاه صنعتی اصفهان) با اشاره به این که دانشگاهها در ترویج فرهنگ سوت زنی پیش قدم باشند، گفت: در حال حاضر کاهش فساد باید به اصل مهمی در سیاست گذاریهای عمومی تبدیل گردد که یکی از این راهکارها، ترویج و حمایت از فرهنگ افشاگری (سوت زنی) در سطح جامعه است.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، عباس پاکدل مسئول کانون بسیج اساتید ابومهدی المهندس(دانشگاه صنعتی اصفهان) با اشاره به این که دانشگاهها در ترویج فرهنگ سوت زنی پیش قدم باشند، گفت: با توجه به پیچیدگی، فراگیری و چندوجهی شدن موضوع فساد در جامعه و تاثیری که بر اعتماد عمومی دارد؛ در حال حاضر کاهش فساد باید به اصل مهمی در سیاست گذاریهای عمومی تبدیل گردد که یکی از این راهکارها، ترویج و حمایت از فرهنگ افشاگری (سوت زنی) whistle-blower office) ) در سطح جامعه است.

وی افزود: مبارزه با فساد در ایران عمدتا از طریق نهادهای متمرکز حاکمیتی انجام می گیرد که این نهادها بعضا بدلیل فساد ناظرین یا عدم امکان حضور ناظرین در تمام موقعیت های فساد زا و  نیز عدم در اختیار داشتن اطلاعات کافی، متاسفانه از کارآیی لازم در برخورد با عمق فساد برخوردار نیستند.

 پاکدل تصریح کرد: جهت ترویج  فرهنگ گزارش دهی مردمی و اجتماعی و نظارت مدنی از پائین به بالا برای مقابله با مصادیق فساد، لازم است دانشگاهها در این زمینه پیش قدم شوند.

مسئول کانون بسیج اساتید ابومهدی المهندس ادامه داد: در همین راستا با ایجاد دفاتری تحت عنوان دفتر افشاگری یا سوت زنی (whistle-blower office) و البته طبق یک دستور العمل مشخص و  با حفظ همه پروتکل های مربوطه جهت حفظ حقوق سوت زن ها و نیز افراد متشاکی که هنوز جرم آنها به اثبات نرسیده است، لازم است اقدام به بستر سازی این موضوع مهم در سطح جامعه شود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.