اقتدار ایران، به برکت خون شهیدانی است که راحت و ساده از کنارش عبور می کنیم

اصفهان اساتید

اقتدار ایران، به برکت خون شهیدانی است که راحت و ساده از کنارش عبور می کنیم

سردار مجتبی شیروانیان مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان با حضور در اولین وبینار تخصصی «ویژگیهای منحصر بفرد دفاع مقدس و بازتولید آموزه ها، ارزشها و نمادهای ایثار و مقاومت» که به همت بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: اقتدار کشور، ملت و نظام و همه مسئولین به برکت خون شهیدانی است که راحت و ساده از کنارش عبور می کنیم.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان با حضور در اولین وبینار تخصصی «ویژگیهای منحصر بفرد دفاع مقدس و بازتولید آموزه ها، ارزشها و نمادهای ایثار و مقاومت» که به همت بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: اقتدار کشور، ملت و نظام و همه مسئولین به برکت خون شهیدانی است که راحت و ساده از کنارش عبور می کنیم.

وی ضمن تبریک چهلمین سال دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس، گفت: ما امسال چهل سالگی دفاع مقدس را داریم و از سوم خرداد در قالب یک جدول 43 هفته ای برنامه هایی شروع و تا اسفندماه ادامه دارد که در19 هفته ای که از آن گذشته برنامه های مختلفی اجرا شده است.

 مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: هفته گذشته در خدمت یادگاران دفاع مقدس، پیش کسوتان و فرماندهان بودیم.

وی در ادامه با بیان این که استان اصفهان دارای بیش از 300 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس با فرماندهان بزرگوار زیادی است که بخشی که به فیض شهادت رسیدند و قطعا حاضر و ناظرند بر اعمال ما هستند و بخشی هم بعنوان جانباز و یادگار دفاع مقدس در عرصه های مختلف حضور دارند، گفت: لذا در قالب یک مراسم نمادین هفته گذشته نکو داشت پیشکسوتان دفاع مقدس و جهاد مقاومت برگزار شد، همزمان نمایشگاه نقش استان اصفهان در دوران دفاع مقدس هم افتتاح شد که تا پایان مهرماه ادامه دارد و محتوی این نمایشگاه هم برای موزه دفاع مقدس استفاده خواهد شد.

سردار شیروانیان با اشاره به این که هرساله توفیق جلساتی با بسیج اساتید را داشتیم، به نقش موثر بسیج اساتید در حفظ و افزایش دانش مرتبط با دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امسال توفیق جلساتی حضوری به دلیل مشکل کرونا وجود نداشته، اما تا الان این دومین جلسه است که بصورت وبینار برگزار شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس هر تهدیدی برای ما ایجادشده رزمندگان و  بسیجیان و متخصصین ما به فرصت تبدیل کردند و شاید عدم حضور فیزیکی و ارتباط چهره به چهره یک محدودیت باشد اما از جهت دسترسی می تواند یک فرصت هم باشد، برای فراگیر شدن تدریس مجازی در دانشگاهها و شرایط فراهم شده است.

وی سپس با اشاره به این که مسئولیت دو واحد درسی آشنایی با علوم دفاع مقدس بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است، به نقش ویژه و تاثیر گذار استادان دانشگاه در تدریس این درس و توجه ویژه روسای مراکز آموزش عالی و دانشگاهها در ارائه موثر این دو واحد درسی تاکید کرد و گفت: گذراندن این دو واحد درسی برای همه قشرهای بخصوص معلمین و طلاب ضروری است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به این که نشر ارزشهای مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت مهم است و همه اقتدار مملکت و نظام و سربلندی نظام ما به برکت خون شهدا و ایثارگران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: لازم است از این گنجینه ارزشمند بنحو احسن استفاده کنیم.

سردار شیروانیان با اشاره به این که مقام معظم رهبری از جامعه هنرمندان هم گله و هم توقع دارند که در حوزه دفاع مقدس بیشتر از این وارد شوند، خاطرنشان کرد: هر چند هنرمندان، فیلم نامه نویسان و کارگردانان باید بستر را فراهم کنند، اما آنها باید پشتیبانی شوند و اعتبار و امکان و شرایط هم برایشان فراهم شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان با تاکید براین که این سرمایه را نباید از آن عبور کنیم، گفت: هر روز از دفاع مقدس سوژه ای داشتیم که چندین فیلم می تواند ساخته شود این کم لطفی را که بعضا برای خیلی مسائل اعتبار، امکان و شرایط فراهم می شود داریم.

سردار شیروانیان تصریح کرد: هر چند چهره هایی مثل شهید خرازی، شهید کاظمی و دیگر فرماندهان شهید چهره ملی هستند؛ ولی این که امسال که 32 سال از دفاع مقدس می گذرد کسی بگوید کدام فیلم با زندگی نامه مثلا نامه شهید خرازی درست کنند را نداشتیم.

وی بیان کرد: استان اصفهان هم ما را محروم می کنند با این سخن که ما استان برخورداری هستیم، همچنین این که کسی بگوید فرمانده شهید لشکر مقدس امام حسین (ع) که هر جایی لشکر ورود پیدا می کرد پشت فرماندهان قَدر عراق و اربابان آن ها به لرزه در می آمد و خیلی از شهدای دیگر در راستای شناحت بیشتر این شهدا چیکار کردیم نداشتیم.

 

اقتدار کشور، ملت و نظام و همه مسئولین به برکت خون شهیدانی است که راحت و ساده از کنارش عبور می کنیم

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان، عنوان کرد:  اقتدار کشور، ملت و نظام ما و همه مسئولین به برکت خون شهیدانی است که راحت و ساده از کنارش عبور می کنیم که باید در پیشگاه الهی و خود شهدا جوابگو باشیم.

 سردار شیروانیان با اشاره به این که دارای مملکتی با منابع بسیار غنی هستیم و حفظ این مملکت مدیون خون شهیدان است، گفت: لذا باید  از همین منابع در شناساندن این اسوه های بزرگ صرف شود.

وی در پایان با اشاره به روز نکو داشت فرماندهان سرافراز دفاع مقدس،یاد و خاطره همه شهیدان خصوصا فرماندهان عملیات ثامن الائمه شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز  و جهان آرا که در اثر خیانت منافقین به درجه رفیع شهادت رسیدند را گرامی داشت.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.