شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌های نظارتی مجلس

esfahan

شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌های نظارتی مجلس

محمود معلمی استاد کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که حاشیه برای مجلس آفت است، اولویت اصلی مجلس باید نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم باشد، گفت: در مجلس قبل بُعد نظارتی به خوبی پیگیری نشد که شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌های نظارتی مجلس است.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، محمود معلمی استاد کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که حاشیه برای مجلس آفت است، اولویت اصلی مجلس باید نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم باشد، گفت: در مجلس قبل بُعد نظارتی به خوبی پیگیری نشد که شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌های نظارتی مجلس است.

محمود معلمی عضو شورای سیاسی بسیج اساتيد استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: عملکرد مجلس یازدهم به نسبت خوب بوده، در روزهای ابتدایی برخی از مجلسی‌ها به حاشیه‌هایی پرداختند اما با تذکر رهبری مشکل حل شد.

فرمانده جنگ نرم بسیج اساتيد استان اصفهان خاطرنشان کرد: استیضاح رئیس‌جمهور هم یک موضوع حاشیه‌ای بود و نگران هستیم نمایندگان مجلس اولی که نسبت به برخی مسائل هنوز توجیه نیستند سراغ این مسائل بروند.

وی تأکید کرد: حاشیه برای مجلس آفت است، اولویت اصلی مجلس باید نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم باشد، البته که تحقق آن در دولت فعلی مشکل است و دولت با اشکالات جدی که دارد نمی‌تواند با این مجلس کار کند اما مجلس باید با فشار آوردن به دولت آن را وادار به حرکت در ریل صحیح کند.

عضو شورای سیاسی بسیج اساتيد استان اصفهان با اشاره به این که در مجلس قبل بُعد نظارتی به خوبی پیگیری نشد، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته بیشتر وقت نماینده صرف نظارت می‌شود اما در ایران به وظیفه قانون‌گذاری بیشتر از نظارت توجه شده و شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌های نظارتی مجلس است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: استفاده از ابزار قانونی سؤال اشکالی ندارد اما طرح سؤال باید همراه با در نظر گرفتن مسائل کلان باشد تا در نتیجه آن بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی را شاهد باشیم، اگر نمایندگان به موضوعات حاشیه‌‌ای ورود کنند مردم نگران خواهند شد.

وی در پاسخ به سؤال پیرامون جایگاه شورای سران قوا عنوان کرد: شورای سران قوا متشکل از ۱۵ عضو است که قوه قضائیه کمترین تعداد عضو را در میان آن‌ها دارد، رهبر انقلاب با استفاده از اختیار ولایت مطلقه این راهکار را پیشنهاد کردند تا برنامه‌ها درگیر دست‌اندازهای قانونی نشوند.

پخش تلویزیونی تبلیغات کاندیداها کار خوبی است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موضوع تبلیغات انتخاباتی در نقل قولی از آیت‌الله حائری عنوان کرد: روش مرسوم تبلیغات در انتخابات مجلس و شورای شهر اصلاً روش خوبی نیست، هر کسی پول و امکانات بیشتری داشته باشد تبلیغات بیشتری انجام می‌دهد و این تبلیغات گسترده اثرگذار خواهد بود.

استاد جنگ نرم بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: انتقال همه تبلیغات به بستر فضای مجازی ممکن است باعث شود تنها گروه خاصی در جریان بحث‌ها قرار گیرند و یکی از راهکارها می‌تواند این باشد که شهرداری تبلیغات برابر کاندیداها را بر عهده بگیرد.

معلمی تأکید کرد: پخش تلویزیونی تبلیغات کاندیداها به ویژه زمانی که تعداد نامزدها کم باشد کار خوبی است و هزینه‌های کاندیداها را به شدت کاهش می‌دهد، مردم وقتی می‌بینند که در تهیه مایحتاج زندگی دچار مشکل شده اما یک نامزد چند صد میلیون تومان هزینه می‌کند، ناراحت می‌شوند اما پخش تلویزیونی این آسیب‎‌ها را ندارد.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی :

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.